شناسهٔ خبر: 93523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

مشکلی درخصوص تأمین ناوگان مورد نیاز حمل کالا وجود ندارد/ حمل ۸۰ میلیون تن بار در ۲ ماه گذشته

بازدید بابک طالبی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به عدم وجود هر گونه مشکل درخصوص تأمین ناوگان مورد نیاز در حمل کالا، بر ضرورت سرعت بخشی به فرایند تخلیه و بارگیری توسط صاحبان کالا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک طالبی در جریان بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: حمل کالای های اساسی یکی از دغدغه های مهم دولت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی افزود: امسال حمل کالای اساسی با برداشت قابل توجه محصولات کشاورزی در خوزستان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و نیاز به بارگیری این محصولات همزمان شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: با توجه به این مهم، فراخوان اعزام کامیون به این استان ها و سایر بنادر منتشر شد که علیرغم همه گیری بیماری کرونا، با استقبال خوب رانندگان مواجه بودیم.

طالبی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در خصوص تأمین کامیون مورد نیاز حمل کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وجود ندارد، ادامه داد: طی دو ماه گذشته ۸۰ میلیون تن بار جابجا شده که ۳ میلیون تن آن شامل کالای اساسی است و این نشان می دهد که در خصوص تأمین کامیون هیچ مشکلی وجود ندارد اما مشاهده نتیجه مطلوب در خصوص جابجایی کالاها نیازمند همکاری صاحبان کالا یعنی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت است.

وی تصریح کرد: تسریع در روند تخلیه و بارگیری و پرداخت به موقع کرایه از سوی صاحبان کالا، رانندگان را تشویق به بارگیری می کند از این رو انتظار می رود برای سرعت بخشی در حمل و نقل کالا این دو مبحث مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت قرار گیرد.