شناسهٔ خبر: 93600 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تامین بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن/ بیش از ۴۰ درصد بافت فرسوده تهران نوسازی شد/فروش اقساطی ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار واحد مسکونی مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون

شهر تهران افتتاح بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن ملی در اردیبهشت، تشریح عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن و شهرسازیاز مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشته به شرح زیر است:

در خصوص افزایش وام ودیعه مسکن ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مسکن و میزان مجاز افزایش آن، اعلام کرد: موضوع باید در ستاد ملی مطرح و تصویب شود. پیشنهاداتی در کمیته اقتصادی مطرح بود که جمع‌بندی آن باید به ستاد ملی ارایه شود.

سرمایه‌گذاری و رونق تولید با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

عملکرد شاخص‌های مهم و کلید وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید (دولت یازدهم و دوازدهم) با عناوین سهم مسکن در سبد هزینه خانوار شهری، تولید مسکن شهری، تولید مسکن روستایی و تعداد تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع و یا جامع- تفصیلی) ارزیابی و اعلام شد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که سهم مسکن در سبد هزینه خانوار شهری در سال ۹۲ معادل ۳۳.۲ درصد، در سال ۹۳ معادل ۳۳.۴ درصد، در سال ۹۴ معادل ۳۳.۷ درصد، در سال ۹۵ معادل ۳۴.۱ درصد، در سال ۹۶ معادل ۳۳درصد، در سال ۹۷ معادل ۳۳.۹ درصد و در سال ۹۸ معادل ۳۶.۴ درصد بوده است.

در بخش تولید مسکن شهری نیز عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم (دولت تدبیر و امید) نشان می‌دهد که در مجموع از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸، معادل ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار مسکن شهری تولید شد. عملکرد دولت به تفکیک سال حاکی از آن است که در سال ۹۲ معادل ۸۳۴ هزار واحد، سال ۹۳ معادل ۷۱۹ هزار واحد، سال ۹۴ معادل ۵۴۸ هزار واحد، سال ۹۵ معادل ۳۸۲ هزار واحد، سال ۹۶ معادل ۶۰ هزار واحد، سال ۹۷ معادل ۶۴۵ هزار واحد، سال ۹۸ معادل ۳۹۵ هزار واحد مسکن شهری تولید شد.

در بخش تولید مسکن روستایی نیز عملکرد دولت تدبیر و امید در مجموع ۴۷۹ هزار واحد مسکن روستایی تولید شد. تفکیک احداث واحدهای مسکونی در دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که در سال ۹۲ معادل ۱۰۵ هزار واحد، در سال ۹۴ معادل ۸۳ هزار واحد، در سال ۹۵ معادل ۷۲ هزار واحد، در سال ۹۶ معادل ۷۰ هزار واحد، در سال ۹۷ معادل ۷۴ هزار واحد، در سال ۹۸ معادل ۷۵ هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور تولید شد.

بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن مهر اردیبهشت افتتاح شد

احمد اصغری‌مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن مهر در اردیبهشت خبر داد و تاکید کرد: تلاش می‌شود ۳۸ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده تا پایان دولت تکمیل شود.

تامین بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن

احمد اصغری‌مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن پیشرفت مناسبی دارد اراضی تامین شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را از سوی سازمان بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار برشمرد.

فروش اقساطی ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار واحد مسکونی مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن از فروش اقساطی ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۸۰واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد و سهم واحدهای مسکونی مهر فروش اقساطی شده امسال را ۷ هزار و ۳۲۲ واحد برشمرد.

نوسازی بیش از ۴۰ درصد بافت فرسوده تهران

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: آبان سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با حضور رییس جمهور افتتاح شد و هفته آینده نیز ۷ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر را افتتاح خواهیم کرد، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر ماه چند هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد.

رفع تصرف از ۲۰۲ هکتار اراضی دولتی در اردیبهشت

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۳۴۱ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت بیش از ۲۰۲ هکتار در اردیبهشت امسال، خبر داد.

شناسایی بیش از یکهزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله سنخواست

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی ضمن اعلام این مطلب که بیش از یکهزار واحد مسکونی که عمدتا خشتی و گلی بودند در زلزله اردیبهشت سنخواست دچار آسیب شدند از آغاز آوابرداری و کمک به زلزله‌زدگان با منابع داخلی بنیاد مسکن خبر داد.