شناسهٔ خبر: 93624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار :

استان مرکزی از استان های موفق طرح اقدام ملی مسکن درکشور است

افتتاح ٩پروژه شركت عمران در شهر جديد پرند به همراه بازيد از اجراى مسكن ملى و مسكن مهر(2) استاندار مرکزی در جلسه شورای مسکن استان گفت: این استان در زمینه پروژه طرح اقدام ملی مسکن یکی از استان های موفق در کشور بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(مرکزی)، احمد مرزبان در جلسه شورای مسکن استان مرکزی که با حضور استاندار، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار وسایر مدیران برگزار شد اظهار داشت: طرح اقدام ملی در استان مرکزی همزمان با سراسرکشور آغاز شده و امروز در تمام شهرهای استان زمین تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و پروژه هایی که با دستور وزیر راه و‌شهرسازی در استان کلید خورده با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است.

وی افزود: سه پروژه بزرگ ۳۸۴ واحدی، ۴۸۴ واحد در کوی فجر ساوه و ۹۸۰ واحدی در شهرک شهید بهشتی این شهرستان کلید خورده است، مجموعا در ساوه۴۳۰۰ نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند که برای واجدین شرایط عملیات اجرایی حدود۲۰۰۰ واحد در این شهرستان شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: پروژه ۲۴هکتاری انتهای هپکو اراک(پروژه شهید سلیمانی) ۷۰ درصد عملیات زیرسازی و جدول گذاری انجام و شبکه فاصلاب نیز تمام شده است و در کوی شهید سلیمانی ۳۰۴۰ واحد ظرفیت ساخت وجود دارد که از این واحدها پروانه ۱۳۲۸ واحد در  ۸ بلوک ۱۴ طبقه و ۸ بلوک ۱۲ طبقه صادر شده است.

مرزبان بیان کرد: در راستای تحقق اهداف بازآفرینی شهری در کوی باغ خلج فاز سوم پروژه توسعه و اهداف بازآفرینی با ظرفیت ۲۷۰ واحد رقم خوده، پروژه غدیر نیز با ظرفیت ۶۰۰ واحد در کوی کوثر در حال ترانشه برداری برای انجام فونداسیون است.

وی اضافه کرد: در راستای اقدام ملی مسکن تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف کشور منعقد شده که در راستای این تفاهم نامه ۷۰ هکتار حدفاصل دانشگاه بیام نور اراک و حوزه علمیه خاتم الانبیا به محدوده شهری اضافه می شود که بیش بینی شده ۸۱۰۰ واحد در این محدوده ساخته شود و امیدواریم امکان ثبت نام در هفته آینده فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: با وجود شهرستان های اراک و ساوه، روند طرح اقدام ملی مسکن در سایر شهرستان های استان که دارای متقاضی هستند، نیز روند خوبی را در پیش دارد.

استاندار مرکزی نیز دراین جلسه بیان داشت: استان مرکزی در زمینه پروژه طرح  اقدام ملی مسکن در دو سال گذشته یکی از استان های موفق در کشور بوده است.

وی اظهار کرد: در طول یک سال گذشته پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در تمام شهرهای استان پیشرفت خوبی داشته و مشکلات موجود در مسیر برای از پروژه ها به خوبی مدیریت و رفع شده است.

سید علی آقازاده ادامه داد: تفاهم نامه با سازمان اوقاف باید ظرف سه روز آینده به تایید وزارت راه و شهرسازی برسد، به نظر می رسد تا قبل از پایان خرداد مراسم کلنک زنی پروژه ۷۰ هکتاری(حدفاصل پیام نور و حوزه علمیه) انجام شود و امیدواریم این پروژه خدمت خوبی در جهت خانه دار شدن ۸۱۰۰ نفر باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این پروژه که علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده می‌تواند قیمت های کاذب مسکن در شهر اراک را کاهش دهد.

آقازاده بیان کرد: شرکت پیمانکار انتخاب شده برای پروژه ۷۰ هکتاری به عنوان بزرگترین پروژه مسکن کشور، شرکتی معتبر و با سابقه کاری با کیفیت و مورد تایید است که رزومه خوبی نیز در سطح بین المللی در سابقه کاری خود دارد، همچنین امور مالی اجرای طرح با اداره کل راه و شهرسازی است و سپرده های مردم بر اساس پیشرفت پروژه به پیمانکار تزریق می‌شود‌.

وی اضافه کرد: سایت ثبت نام برای ثبت نام جدید متقاضیان در طرح اقدام ملی برای پروژه ۷۰ هکتاری و  شهرهای مشخص شده ابتدای هفته آتی بازخواهدشد تا متقاضیان بتوانند در این سایت ثبت نام کنند، حدود ۱۰ روز بعد از ثبت نام ها مجدد جلسه ای برگزار خواهد شد.

دراین جلسه واگذاری یک واحد مسکونی به محسن مسن آبادی از قهرمانان ورزشی استان مرکزی، تقلیل سهمیه فرهنگیان در شهر امیرکبیر از هزار واحد به ۱۰۰ واحد و شناسایی پیمانکار پروژه های امیرکبیر و مهاجران برای احداث مسکن فرهنکیان، درخواست بهزیستی در خصوص تخصیص زمین برای خانوارهای دو معلول در اراک و مهاجران، درخواست فرماندهی انتظامی استان برای واگذاری پروژه ۶۴ و۳۲ واحدی در شهر خمین برای مسکن پرسنل و واگذاری زمین پروژه ۵۰۰ واحدی شهر مهاجران برای ایجاد مسکن پرسنل به فرماندهی انتظامی، درخواست بنیاد مسکن و فرماندهی محلات در خصوص واگذاری اراضی طرح اقدام ملی در نیمور پس از بررسی گروه کارشناسی و درخواست راه و شهرسازی در خصوص اعلام شرایط ثبت نام در زمین اوقاف برای طرح اقدام ملی مسکن اراک و درخواست بازشدن سایت ثبت نام برای طرح اقدام ملی اراک و تصویب متن تفاهم نامه آماده سازی و ساخت در زمین اوقاف شهر اراک و انتخاب پیمانکار آماده سازی و ساخت برای ارسال و تایید به وزارت راه وشهرسازی نیز بررسی شد.