شناسهٔ خبر: 93652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفت؛

اختصاص ۱۰۰۰ قطعه زمین با کاربری فرهنگی، ورزشی و صنعتی در استان کرمان

عباسی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از اختصاص ۱۰۰۰ قطعه زمین با کاربری فرهنگی، ورزشی و صنعتی در استان خبر داد و افزود: نظارت مستمر برای اجرای طرح ها در دستور کار این اداره کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، علی عباسی پور معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: بیش از ۱۰۰۰قطعه زمین برای اجرای طرح‌های آموزشی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و سایر کاربردها در اجرای مواد ۱۰۰ ، ۲۲ و بخشنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره‌کل در استان واگذار شده است.

 عباسی پور بعد از جلسه کمیته فرعی کارگروه قراردادهای مهلت سپری شده از آغاز فعالیت کارگروه پیگیری و نظارت بر قراردادهای واگذاری طرح‌های غیر مسکونی از ابتدای امسال خبر داد و افزود: نظارت مستمر برای اجرای طرح‌های یاد شده در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی از مجریان طرح های یاد شده تقاضا کرد که در بازه زمانی تعریف شده در قراردادهای واگذاری نسبت به اجرای طرح خود اقدام کنند و گزارش پیشرفت آن را به صورت مرتب ارائه کرده تا مشمول ابطال قرارداد و بازپس گیری زمین توسط دولت نشوند.

 عباسی پور تصریح کرد: فسخ قرارداد و خلع ید از زمین واگذاری در صورت اجرا نشدن به موقع طرح، در قراردادهای مربوطه پیش بینی شده و تنها با ارسال رسمی اظهارنامه به مجری طرح، قرارداد واگذاری فسخ و از درجه اعتبار ساقط و از زمین خلع ید و به دولت عودت می‌شود.

وی افزود: در این راستا، کارگروه فرعی پیگیری و نظارت بر قراردادهای واگذاری در ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه تشکیل و در حال انجام وظیفه است.

عباسی پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شماره تماس۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان کرمان راه اندازی و آماده دریافت شکایات و گزارشات  مردمی در خصوص تصرف و دست اندازی زمین خواران به اراضی دولتی است، از عموم شهروندان درخواست کرد در امر حفاظت از اراضی دولتی به یاری ماموران حفاظت همت گمارند و در صورت مشاهده تصرف اراضی دولتی سریعا با شماره فوق تماس بگیرند و مراتب را اطلاع دهند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه افراد می توانند از مجاری قانونی برای دریافت زمین اقدام کنند تاکید کرد: دولت با تصرف‌های غیرقانونی به شدت برخورد می کند.