شناسهٔ خبر: 93722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد

پروژه کمربندی بیله سوار.jpg مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پروژه پل عنبرلو در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده و درحال حاضر پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، کلیم‌اله وثوقی در بازدید از پروژه پل عنبرلو در سه‌راهی عنبرلو  اظهار داشت: این پروژه در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه‌راهی ضمن اتصال شهر پارس‌آباد، روستاهای محمودآباد طالقانی، تکله‌کندی و عباس‌آباد را نیز به مغانسر متصل می‌کند و در حال حاضر پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

وی افزود: به‌خاطر تصادفات زیاد در محل مذکور از سال ۹۸، تعریض زهکش به‌ طول ۱۰ متر، به ارتفاع ۴ متر و به دهانه ۵ متر و همچنین اصلاح واریانت جدید به طول ۲۰۰ متر،به عمق ۳ متر و به عرض ۱۲ متر اجرا شده است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اجرای شمع‌ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه به طول ۷۰ متر و به ارتفاع ۵ متر بیان کرد: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر درحال انجام است که تاکنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن ۱۲ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل در ادامه سفر به شهرستان‌های شمال استان و بازدید از پروژه کمربندی بیله سوار از افتتاح این طرح مهم در امسال خبر داد.

کلیم اله وثوقی با بیان اینکه تکمیل کمربندی بیله سوار به جهت قرار گرفتن در مسیر گمرک و پایانه‌مرزی بیله‌سوار و تردد روزانه چند صد دستگاه خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل ضروری است افزود: عملیات اجرائی این پروژه بطول ۴ کیلومتر توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل آغاز شده و تاکنون ۱.۸ کیلومتر آن بهسازی شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: پروژه کمربندی بیله سوار از میدان مرزداران تا میدان شهریار ادامه دارد و در کیلومترهای مختلف با رعایت اصول راهسازی، خاکبرداری و خاکریزی‌ها مطابق نقشه‌های اجرائی انجام خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از افتتاح پروژه کمربندی بیله سوار در امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این مهم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می شود.