شناسهٔ خبر: 93735 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان البرز انجام گرفت

یک‌هزار و ۷۰۸واحد مسکن مهر استان البرز افتتاح شد/ بهره‌برداری از جاده طالقان - هشتگرد

مسکن مهر هشتگرد همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان البرز، یک‌هزار و ۷۰۸ واحد مسکونی مهر استان در شهرک ابریشم، شهرک مهر البرز (ماهدشت)، و شهر جدید هشتگرد و همچنین جاده طالقان - هشتگرد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۹ خرداد همزمان با سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان البرز و افتتاح جاده طالقان-هشتگرد به طول ۳۴ کیلومتر، یک‌هزار و ۷۰۸ واحد مسکن مهر باقی‌مانده استان، افتتاح شد.

افتتاح واحدهای باقی‌مانده مسکونی مهر در شهرک ابریشم، شهرک مهر البرز (ماهدشت)، و شهر جدید هشتگرد انجام شد.

گفتنی است بنا بر اعلام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، واحدهای باقیمانده مسکونی مهر تا قبل از پایان دولت دوازدهم تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

محور طالقان-هشتگرد در حد فاصل شهرستان طالقان و شهر جدید هشتگرد به طول ۳۴ کیلومتر احداث شده است. اعتبار هزینه شده برای این بخش از پروژه ۱۴۰ میلیاردتومان است.

حجم عملیات انجام شده برای این بخش شامل ۷۵ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۱/۵ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۸۰ دهانه آبرو، یک دستگاه تونل به طول ۹۷۵ متر است. همچنین کارفرمای این پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز است.

از اهداف اجرای این پروژه می توان به اتصال مرکز شهرستان طالقان شامل ۸۴ آبادی به مرکز استان البرز، کاهش مسافت ۳۲ کیلومتری ساکنان کرج و تهران به شهرستان طالقان، و تحقق اهداف گردشگری اشاره کرد.

گفتنی است، این پروژه در سه قطعه تکمیل شد. طول قطعه یک به طول ۱۵۷۱۱ متر است که ۱۴۲۷۷ متر آن در دست اجراست. قطعه ۲ شامل تونل به طول ۶۲۰۰ متر و قطعه سوم به طول ۱۶۱۶۷ مترمربع که ۱۴۰۴۵ متر آن در دست اجراست.