شناسهٔ خبر: 93773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پلدختر صورت گرفت؛

تشریح فعالیت دوماهه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پلدختر

روح+اله+شریف+زاده.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پلدختر ضمن تشریح فعالیت دوماهه این اداره اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل جاده ای در مسیر خدمت‌رسانی، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی براساس اولویت‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، روح‌اله شریف زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر در تشریح فعالیت دوماهه این اداره اظهار داشت: از ابتدای امسال با توجه به شرایط خاص شهرستان پلدختر پس از سیل‌های سال ۹۸ و ضرورت بهسازی و ایمن سازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان، و از طرفی بنا به برنامه و شاخص های تعیین شده از سوی اداره کل، تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف بکار گرفته‌ایم.

استفاده  از ۴۸ تن آسفالت در لکه گیری محورها

وی از اجرای ۳۲ کیلومتر، شانه سازی، تیغ زنی و علف‌زنی حاشیه راه در شهرستان پلدختر در دو ماهه سال امسال خبر داد و افزود: رفع آبشستگی حاشیه راه محورهای اصلی و فرعی به میزان ۵۴۰۰ مترمکعب، لکه گیری و چاله گیری آسفالت محورهای اصلی به مقدار ۴۸ تن، شست و شوی تابلو و علائم ایمنی به طول ۷۱ کیلومتر از دیگر عملکردهای شاخص این اداره در امسال به شمار می‌رود.

شریف‌زاده گفت: با توجه به اهمیت تابلوها و علائم ایمنی در کاهش سوانح، در این مدت ۱۳۳ عدد تابلو و علائم به روزرسانی شده و ۱۴۳ عدد از تابلوهای آسیب‌دیده نیز ساماندهی و جایگزین شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پلدختر، نصب ۱۴ عدد تابلو و علائم جدید، جمع آوری ۳۲عدد تابلوهای غیرمجاز و محکم‌کاری پایه گاردریل ها به منظور استحکام بیشتر به تعداد ۱۸۰ شاخه را از اقدامات قابل توجه در راستای ایمن سازی محورهای این شهرستان عنوان کرد.

پاکسازی ۳۸ دهانه پل

وی گفت: از آنجا که بازگشایی دهانه پل های محورهای اصلی و روستایی از مهم‌ترین اقدامات در پیشگیری از آبگرفتگی در فصل بارش به شمار می رود در این مدت  ۳۸ دهانه پل بازگشایی و پاکسازی شده است.

شریف زاده در بخش دیگری هم به پروژه های راه روستایی پلدختر اشاره کرد و گفت: راه شکافی محور روستایی نیله چولهول به طول ۵۰۰متر، اقدام مناسبی در کاهش هزینه ها بود به طوری که با ایجاد مسیر جدید از بازسازی مجدد دو دهانه پل تخریبی جلوگیری بعمل آمد.

وی از بهسازی محورهای روستایی و آماده سازی ۶ کیلومتر راه روستایی در مناطق واشیان، کمچه کله و خرسدر کاکامراد خبر داد و گفت: در ادامه طرح ابرار ۱ و اجرای طرح ابرار ۲ نیز روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی را در برنامه داریم.

شریف زاده ادامه داد: همچنین با راه شکافی راه روستایی سرتخت چولهول به طول ۱ کیلومتر، از باز سازی دو دستگاه پل که از زمان سیل تخریب گردیده بود، جلوگیری شد و به نوعی صرفه جویی در هزینه ها بعمل آمد.

۱۷ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پلدختر گفت: در زمینه برخورد با متجاوزان به حریم راه کاملا جدی بوده و تاکنون ۱۷ مورد اخطار به متجاوزان داده شده است.

وی خاکریزی و برقراری راه موقت پران پرویز  به میزان ۴۲۰۰مترمکعب را یادآور شد و گفت: با توجه به نیاز اهالی ساکن در روستای پران پرویز ایجاد راه موقت مطمئن تا زمان بهره برداری از پل جدید یک ضرورت بود که انجام شد.

معرفی ۱۶ دستگاه متخلف از ناوگان باری به کمیسیون مربوطه

شریف زاده با اشاره به اقدامات حوزه حمل و نقل گفت: در دو ماهه امسال گشت‌های کنترل دروازه ای ناوگان باری به طور مرتب و شبانه روزی برقرار بوده به طوری که ۲۹۰ دستگاه ناوگان باری کنترل و  ۱۶ دستگاه متخلف شناسایی و به کمیسیون های مربوطه معرفی شده اند.

وی گفت: همچنین در حوزه کنترل دروازه ای ناوگان حامل مواد خطرناک نیز با نظارت بر   ۱۱۲دستگاه ناوگان حامل مواد خطرناک، ۱۸ راننده متخلف شناسایی و به کمیسیون ها ارجاع شده‌اند.