شناسهٔ خبر: 93812 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرایی شدن قرارداد جدید صورت می پذیرد؛

تسریع در اجرای احداث بزرگراه سنقر - بیستون

شریفی کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از سرعت یافتن اجرای پروژه احداث بزرگراه بیستون-سنقر با اجرایی شدن قرارداد جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از سرعت یافتن اجرای پروژه احداث بزرگراه بیستون-سنقر با اجرایی شدن قرارداد جدید خبر داد و اظهار داشت: این پروژه قبلا از سمت سنقر فعال بود که با بستن قرارداد جدید از سمت بیستون هم به طول ۷ کیلومتر اجرایی می شود.

شریفی تصریح کرد: کل مسیر ۵۰ کیلومتر است که با قرارداد جدید مجموعا ۲۹ کیلومتر در دست احداث قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: از شهرستان سنقر تا میانراهان ۲۲ کیلومتر در دست احداث است که از این مقدار با صرف هزینه ایی افزون بر ۲۰ میلیارد تومان، همچنین اجرای عملیات سنگین خاکبرداری (۳۰۰هزارمتر مکعب)، خاکریزی (۵۰هزار متر مکعب) مخصوصا در گردنه کوهستانی مسیر (مله ماس به طول ۲ کیلومتر)، بیش از ۴ کیلومتر زیر ترافیک عبوری رفته، در صورت تامین و تزریق اعتبار و مساعدت شرایط جوی بهره برداری از ۵ کیلومتر دیگر تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با انعقاد قرارداد ۲۱ کیلومتر باقی مانده(با تامین اعتبار)، تا ۴ سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

کل پیشرفت عملیات تا کنون ۱۸ درصد و برآورد شده برای اتمام آن بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.