شناسهٔ خبر: 93862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان:

احداث باند دوم خرمشهر به اهواز نیازمند تعامل دستگاه‌های متولی است

سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان خواستار سرعت بخشیدن به طرح احداث باند دوم جاده خرمشهر به اهواز شد و گفت: اجرای سریع این طرح نیازمند تعامل دستگاه‌های متولی و هماهنگی بین بخشی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان خواستار سرعت بخشیدن به طرح احداث باند دوم جاده خرمشهر به اهواز شد و گفت: اجرای سریع این طرح نیازمند تعامل دستگاه‌های متولی و هماهنگی بین بخشی است.

 سلیمانی دشتکی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی باید به سرعت به دنبال تامین و جذب منابع مالی احداث پروژه مذکور باشند، ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر سهم خود از اعتبار سال ۹۹ باید برای امسال نیز  اعتبار دیگری تامین و جذب کند.
وی با بیان اینکه خرمشهر حق زیادی به گردن همه دارد گفت: سازمان منطقه آزاد اروند نیز باید به سرعت نسبت به تعهد مالی خود برای اجرای این طرح عمل کند ضمن اینکه از محل منابع توازن استانی نیز برای تکمیل فازهای بعدی این پروژه اعتبار اختصاص خواهد یافت.
 سلیمانی دشتکی بیان کرد: با استفاده از ماده ۵۶ و مشارکت بانک عامل اعتبار مربوط به فازهای بعدی جاده خرمشهر به اهواز تامین و استانداری خوزستان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تسهیل این فرآیند اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد عملیات اجرای باند دوم جاده خرمشهر به اهواز با سرعت و بدون توقف ادامه یابد.
عملیات اجرایی احداث باند دوم جاده خرمشهر - اهواز به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.
جاده خرمشهر به اهواز به عنوان یکی از مسیرهای صادرات به مرز شلمچه از جاده های پرترافیک استان خوزستان است که همواره شاهد حوادث رانندگی است.