شناسهٔ خبر: 93896 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تصویب کلیات تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا/پرداخت تسهیلات نوسازی به ۲۰ هزار و ۶۱۰ واحد در بافت فرسوده/آغاز عملیات اجرایی یک‌هزار و ۴۴۸ واحد مسکن ملی در البرز

شهر تهران تصویب کلیات تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا و پرداخت تسهیلات نوسازی به ۲۰ هزار و ۶۱۰ واحد در بافت فرسوده از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تصویب کلیات تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که کلیات افزایش و تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا تصویب شده است از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد. اسلامی در خصوص خانه‌های خالی نیز اعلام کرد: اطلاعات یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد. آن سازمان اطلاعات خانه‌های خالی را دارد و می‌تواند مطابق قانون به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کند.

آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۴۴۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در البرز

هفته گذشته عملیات اجرایی یک هزار و ۴۴۸ واحد طرح اقدام ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان البرز و شهرهای کرج، فردیس، نظرآباد و شهرجدید هشتگرد، آغاز شد.

یک‌هزار و ۷۰۸واحد مسکن مهر استان البرز افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان البرز، یک‌هزار و ۷۰۸ واحد مسکونی مهر استان در شهرک ابریشم، شهرک مهر البرز (ماهدشت)، و شهر جدید هشتگرد و همچنین جاده طالقان - هشتگرد افتتاح شد.

بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است افزایش ۳ برابری بودجه عمرانی وزارت راه را در سه سال گذشته از جمله دلایل سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی وزارتخانه برشمرد.

تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان مهر

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان گفت: وزارت راه و شهرسازی با توجه به رشد ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان، تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه را تا پایان مهر به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده است.

پرداخت تسهیلات نوسازی به ۲۰ هزار و ۶۱۰ واحد در بافت فرسوده

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۰ هزار و ۶۱۰ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است رقم این تسهیلات را یک‌هزار و ۴۲۲ میلیاردتومان، برشمرد.

افتتاح رسمی بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود توسط سازمان مجری به زودی

علی نببان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن اعلام این مطلب که بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهیدحسین‌‌پور لنگرود به بهره‌برداری رسیده و در حال ارایه خدمات به بیماران است از افتتاح بیمارستان در روزهای آتی خبر داد.

پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت ۵۷ درصد است

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی‌و‌دولتی با اعلام اینکه پیشرفت فیزیکی بیمارستان رشت ۵۷ درصد است تکمیل این بیمارستان بزرگ را منوط به تامین اعتبار دانست.

تلاش برای تبدیل شهرهای جدید به پایلوت ایجاد نوآوری در صنعت ساختمان کشور

تفاهمنامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان فنی و حرفه ای کشور با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی در شهرهای جدید به امضا رسید.