شناسهٔ خبر: 93918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هدف رفع مشکلات پروژه‌های حوزه شهری انجام شد؛

سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان

سفر دکتر عبوری ومهندس مالواجرد به اصفهان «معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران» و «معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی» در سفر به استان اصفهان از پروژه‌ها و طرح‌های حوزه بازآفرینی شهری و شهرسازی و معماری بازدید کردند و ضمن بررسی موضوعات جهت رفع موانع اتخاذ تصمیم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ «مهدی عبوری» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و  «فرزانه صادق مالواجرد» معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به منظور بازدید و رفع مشکلات پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با حوزه‌های بازآفرینی شهری و شهرسازی و معماری وارد اصفهان شدند.  

دراین سفر، معاونین وزیر راه و شهرسازی مشترکاً با همراهی علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بافت تاریخی، پروژه‌های بازآفرینی، محلات حاشیه نشین شهر، ساخت وسازهای غیرمجاز و طرح‌های مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری بازدید کردند .   

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و  معاون شهرسازي و معماری وزارت راه و شهرسازی در ادامه در جلسه ای که به منظور جمع‌بندی موضوعات مرتبط با این پروژه‌ها در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد حضور یافتند.   

در طی این جلسه علیرضا قاری‌قرآن وضعیت پروژه‌ها و پرونده‌های مرتبط با (گذرآقانورالله نجفی، هتل چهارباغ، کارخانه ریسباف و محله همت‌آباد) را تشریح کرد.  

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه استان اصفهان یک کلانشهر واقعی است که همواره به طرح‌های بالادستی و فرادستی پایبند بوده است اذعان داشت: همیت و جدیتی که در اصفهان وجود دارد مثال زدنی است.  

وی بیان داشت وجود شهرهای جدید در این استان که موجب سرریز جمعیتی اصفهان می شود باعث شده تا کیفیت شهر اصفهان کماکان نگه داشته شود و همین موضوع موجب تفاوت بالای این شهر با بعضی از کلانشهرهای دیگر است.  

صادق مالواجرد ضمن تقدیر از مسئولین استانی اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های موثر که طی سنوات مختلف در این استان انجام شده است مسئولیت ما را در قبال این شهر سنگین‌تر می‌کند.  

وی ضمن جمع‌بندی مباحث و موضوعات بر عملیاتی شدن خدمات تاکید کرد و گفت: مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منظور شکل گیری خدمات است لذا پیشنهادات در خصوص تغییراتی که موجب عملیاتی شدن خدمات به صورت واقعی می‌شود از سوی استان ارائه تا نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.