شناسهٔ خبر: 93979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه امسال صورت گرفت؛

صدور بیش از ۱۲۰۰ برگه معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در بندر چابهار

س و ب- معاینه فنی (2).jpg مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندری چابهار از صدور یکهزار و ۲۱۴ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای طی دو ماهه امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، علی بامری مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندری چابهار از فعالیت یک مرکز معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی سنگین در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد در ۲ ماهه امسال یکهزار و ۲۱۴ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در این شهرستان صادر شد.
وی تاکید کرد: در مراکز معاینه فنی وسائط سنگین مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بندری چابهار همچنین از صدور ۲۴ فقره پروانه ترافیکی در ۲ ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای حفظ و حراست از راه و ابنیه  فنی مسیرها و نیز به‌منظور تامین ایمنی تردد و همچنین عدم بروز اختلال در تردد وسائط نقلیه در محورها، مشخصات بارهایی که نیاز به حمل شدن دارد باید به لحاظ ابعاد و وزن منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشد.
بامری ادامه داد: سرعت، ساعت و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان های باری دارای بار ترافیکی قید می شود و راننده مکلف به رعایت آن است.