شناسهٔ خبر: 94043 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند انجام گرفت؛

تأکید مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بر رفع موانع و رسیدگی به مشکلات ساکنین مسکن مهر پرند

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به همراه میرمحمد غراوی عضو هئیت مدیره شرکت مادرتخصصی، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، اعضای هیئت مدیره این شرکت و سایر مدیران و کارشناسان از پروژه‌های سابیر بین الملل یک، پارک شهرک آسمان واقع در شمال فاز ۶ و مرکز محله آفتاب بازدید به عمل آورد.

گفتنی است در ادامه این بازدید، جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیران و کارشناسان مربوطه جهت بررسی و رسیدگی به مشکلات ساکنین سایت‌های مسکن مهر این شهر جدید برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از پروژه‌های در دست اقدام و خدمات روبنایی اعم از ساخت مساجد، مدارس، بوستان و پارک، فرهنگسرا، کتابخانه، سرای محله، آرامستان، ایستگاه آتش نشانی، ساخت معابر و جدول گذاری و آسفالت، مجموعه‌های محله، ورزشی، شیرهای ایمنی، ژنراتور ها، آسانسور، مراکز تجاری، درمانی و داروخانه توسط اعضای هیئت مدیره شرکت عمران برای حاضرین جلسه ارائه شد و سپس روسای هیئت مدیره شهرک‌های پروژه‌های مسکن مهر برحسب مشکلات و نیازهای اعلامی شهروندان در حضور معاون وزیر مطرح و راهکارها و دستور تسریع در امور مربوطه را خواستار شدند.

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در مورد مشکلات مطروحه ابراز کرد: تهران با سابقه بالغ بر ۲۱۰ ساله خود، شهری که پایتخت کشور است با توجه به رشد جمعیتی مشکلاتی را دارد که هرساله با اجرای طرح‌های مختلف نسبت به رفع نیازهای مردم توسط شهرداری‌ها و مسئولین اقداماتی صورت می‌گیرد، پرند یک شهر تازه تاسیس بوده که عمر زیادی را سپری نکرده است و در کنار ساخت مسکن و آبادانی و عمرانی مسائل مربوط به زیر ساخت‌ها و روبنایی شهر همگام در حال اجرا هست ما قبول داریم شهروندان گرامی مشکلاتی را در شهر دارند ولی تمام سعی خود را می‌کنیم تا این مشکلات مرتفع شود و مردم زندگی خوب و آرامی را در شهر سپری کنند.

وی در ادامه افزود: برخی از مشکلات مطروحه در دستور کار است و برخی از آن‌ها اقدام اجرایی شان آغاز شده است و ان‌شاءا... سعی و تلاش خود و مجموعه بر ساخت و تحویل این مراکز برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان فهیم پرند بوده که به زودی این مشکلات بر طرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: اقدامات اساسی که جزو نیازهای مبرم شهروندان و دغدغه آنها محسوب می‌شود عبارتند از سیگنال شبکه‌های تلویزیونی، نردبان بالابر آتش نشانی برای برج های بلند مرتبه، مراکز فرهنگی، ورزشی، تفریحی، سرگرمی، هنری، سینمایی، مساجد، مدارس و مواردی که روسای هیئت مدیره به عنوان نمایندگان ساکنین مسکن مهر در جلسه عنوان کردند همه طراحی و وارد مرحله اجرایی شده است و برخی تاخیرها در امور به خاطر عدم استقرار بخشدار و فرمانداری در شهر، عدم صدور مجوز ساخت اراضی توسط شهرداری بوده است که الحمدا... با دستور امروز معاون وزیر مبنی بر صدور مجوز توسط شرکت عمران این پروژه‌ها به سرعت پیش خواهد رفت و از فردا نسبت به صدور مجوز ساخت و امور اجرایی ۲۵ پروژه راکت مانده، اقدام لازم خواهد شد.

وطن‌خواهی در ادامه بیان کرد: با اقداماتی که شرکت عمران به انجام رسانده نردبان بالابر آتش نشانی ۵۷ متری خریداری و در گمرک رسیده و پس از ترخیص در هفته‌های آتی به شرکت عمران تحویل می‌شود تا شهروندان، دیگر دغدغه کمک رسانی و امدادرسانی در برج‌های بلند مرتبه را نداشته باشند و در ضمن تمام تجهیزات و متعلقات دکل صدا و سیما تحویل و در حال نصب هستند و به زودی مشکل عدم آنتن دهی و دریافت سیگنال شبکه‌های تلویزیونی در پرند حل خواهد شد و شهروندان می‌توانند شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال را با بهترین کیفیت دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی امورات اجرایی و مورد نیاز شهر و شهروندان پرندی جزو وظایف و کارهای شرکت عمران نیست ولی ما نمی‌توانیم ببینیم شهروندی در شهر از کمبودها و کاستی در ناراحتی و عذاب است و با گرفتن مجوزهای لازم، وام و تسهیلات و سایر اقدامات سعی بر رفع نیازهای حاکم و مرتفع کردن آن‌ها هستیم.

طاهرخانی اظهار داشت: شهر پرند یکی از شهرهای جدید زیبا و خوب استان تهران است که همزمان با ساخت و ساز مسکن، پروژه‌های دیگر و خدمات مورد نیاز آن در حال ساخت بوده که این سرعت عمل خوبی است و در حال حاضر با توجه به ساخت بیشتر مسکن‌های مهر و ملی، وقت آزاد‌تری برای تامین و اجرای خدمات روبنایی داریم و به زودی نیازهای مبرم شهروندان را در اولویت بندی‌های خود اجرایی خواهیم کرد و شهری در خور شهروندان می‌سازیم.
وی در ادامه افزود: برای رفع نیازهای اساسی شهروندان مراکز محله، بازار روزهای مواد غذایی و مایحتاج روزانه شهروندان و میدان میوه و تره‌بار راه‌اندازی شود تا مردم برای تامین آن‌ها نیاز به ترددهای مازاد نداشته باشند و نیازهای خود را در محل زندگی خود تهیه نمایند و مشکلات حمل و نقل و تردد شهروندان را پیگیر شوید و با راه‌اندازی ایستگاه حمل و نقل شهری و مواردی از این قبیل، سعی بر سهولت تردد در فازهای مختلف را برای شهروندان عزیز شهر پرند فراهم کنید.

طاهرخانی با توجه به نیازهای جوانان و سلامتی آن‌ها تاکید کرد: با توجه به انبوه جمعیتی و کاستی‌ها و نیازهای شهرک‌هایی مثل کیسون و سایر پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد و موانع و نیازها را برطرف کنید و مردم را به یک زندگی آرام سوق دهید و با راه‌اندازی مراکز ورزشی روباز و زمین چمن که وقت و هزینه‌ای زیاد نمی‌خواهد جوانان را به سمت ورزش هدایت کنید و به فکر سلامتی آنها باشید تا بتوانند خانواده‌ها در اطراف محل سکونت خود جوانان و نوجوانان خود را راهی ورزش و تفریح و سرگرمی کنند و دغدغه دوری راه و مشکلات دیگری ایجاد نشود.

به گزارش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، معاون وزیر راه و شهرسازی نسبت به مشکلات موجود در شهر پرند گفت: مشکلات و کاستی‌هایی هست ولی باید از سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها مطالبه‌گری کرد تا با مشارکت همه، هرچه زودتر این مشکلات مرتفع شود، تا بتوانیم شهری با محیط مناسب برای زندگی شهروندان مهیا کنیم.