شناسهٔ خبر: 94119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام مرحله جدید مسکن ملی در پنج شهرستان لرستان آغاز شد

Untitled-1b.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: مرحله جدید ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ساعت ۱۲ روزچهارشنبه ۱۹ خرداد در شهرستان های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و نورآباد شروع شده و تا روز ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: مرحله جدید ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ساعت ۱۲ روزچهارشنبه ۱۹ خرداد در شهرستان های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و نورآباد شروع شده و تا روز ۲۶ همین ماه ادامه دارد.کرم الهی در این خصوص افزود: ساکنان شهرهای یاد شده می توانند با مراجعه با سامانه طرح و مطالعه شرایط و ضوابط در صورت تمایل نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سهمیه این دور برای لرستان مشخص نشده است اظهار داشت: در مراحل قبلی طرح اقدام مسکن ملی ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفردر لرستان ثبت نام کرده بودند که بعد از پالایش حدود هشت هزار و ۳۰۰ نفر آنان واجد شرایط بود.
وی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان واریز ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه طرح مسکن ملی را انجام داده اند، کار ساخت و ساز واحدها در خرم آباد و بروجرد شروع شده و برای مابقی شهرستان های استان در مرحله طراحی و جانمایی است.
وی مبنای انتخاب شهرها برای نام نویسی جدید را تعداد متقاضیان مراحل ثبت نام قبلی و تامین زمین اعلام کرد و گفت: همچنین مبلغ ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه از آن دسته متقاضیانی که پیامک تایید نهایی را دریافت کرده اند تا زمان تامین زمین مناسب، دریافت نخواهد شد چراکه تا جانمایی مناسب طرح، نمی توان مبالغی از مردم دریافت کرد.
کرم الهی افزود: متقاضیان مسکن ملی در دور جدید ثبت نام مسکن ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در ۲۴۰ شهر اقدام کنند.
وی ادامه داد: با توجه به قانون ساماندهی مسکن، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین، واحد مسکونی و یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است