شناسهٔ خبر: 94174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته صورت گرفت؛

تیغ زنی راه های شنی شهرستان جاجرم به طول ۵۷۰ کیلومتر

عملیات لکه گیری آسفالت مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای جاجرم گفت: طی سال گذشته در ۵۷۰ کیلومتر از راه های شنی این شهرستان عملیات تیغ زنی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان‌شمالی)، سعید قره جانلو مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جاجرم گفت: طی سال گذشته  ۵۷۰ کیلومتر از راه های شنی این شهرستان عملیات تیغ زنی صورت گرفت. 

قره جانلو  همچنین افزود: آسفالت گرم در ۱۴کیلومتر راه روستایی و فرعی و عملیات بهسازی رویه راه(فوگ سیل) در ۲ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان اجرا شد.

وی درباره ارتقای ایمنی در محورهای شهرستان گفت: اصلاح شیب شیروانی در ۲.۵ کیلومتر، شانه سازی در ۲ کیلومتر، نصب ۹۲ عدد حفاظ و گاردریل، نصب ۵۳۰ عدد علائم انتظامی در راه های فرعی و روستایی، نصب ۹۲ عدد علائم انتظامی در راه های اصلی از دیگر این اقدامات این اداره طی سال گذشته است.

قره جانلو ادامه داد: امسال هم تلاش داریم ۱۲ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی این شهرستان با آسفالت گرم پوشش داده شود. 

 مصرف ۵۲۰ تن آسفالت در لکه گیری راه ها

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده های شهرستان جاجرم بیان کرد: سال گذشته لکه گیری در راه های فرعی و روستایی به میزان ۵۲۰ تن اجرایی شد که امسال انجام این طرح به میزان ۴۶۰ تن هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به انجام لکه گیری در راه های اصلی در سال گذشته به میزان ۵۵ تن خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ تن لکه گیری در راه های اصلی شهرستان در برنامه قرار دارد.

قره جانلو افزود: سال گذشته ۱۳۰ کیلومتر از راه‌های حوزه شهرستان خط کشی شده و امسال نیز این عملیات در ۱۷۰ کیلومتر راه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها در شهرستان، تصادف راکبان موتورسیکلت در جاده های است گفت: در این زمینه و برای کاهش صدمات ناشی از تصادف، توزیع کلاه ایمنی میان روستاییان در برنامه است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده های شهرستان جاجرم اظهار داشت: پارسال کلاه ایمنی میان ۳۰ نفر از روستاییان شهرستان توزیع شد و امسال هم توزیع همین میزان کلاه ایمنی به صورت رایگان، هدفگذاری شده است.

شهرستان جاجرم  دارای۳.۱کیلومتربزرگراه، ۵۶.۵کیلومتر راه اصلی، ۱۲.۱کیلومتر راه فرعی بوده و از ۹۱.۵۹ کیلومتر آسفالت راه روستایی برخوردار است.