شناسهٔ خبر: 94309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه وشهرسازی مریوان خبرداد:

ارتقای اقتصادی و اجتماعی مریوان با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری

بازآفرینی مریوان رییس اداره راه وشهرسازی مریوان از اجرای 5 پروژه بازآفرینی شهری در این شهر با اعتباری بالغ بر۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، زانا کهنه پوشی، رییس اداره راه وشهرسازی مریوان، گفت: رویکرد اصلی در برنامه‌های بازآفرینی شهری ارتقای اقتصادی و اجتماعی است که وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن اداره کل راه وشهرسازی کردستان نیز در همین راستا با برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده اقدامات متنوعی را در سطح شهرستان‌های استان به انجام رسانده و یا در حال انجام دارد.

کهنه پوشی افزود: شهر مریوان نیز از جمله شهرهایی است در استان که بعضی از محلات آن به لحاظ برخورداری از خدمات زیربنایی وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

وی ادامه داد: راه وشهرسازی استان در مریوان با تعریف ۵ پروژه در محلات کمربندی، موسک و تفینی گام‌های مناسبی برای ارتقای سطح برخورداری این محلات از خدمات مورد نیاز یک زندگی مناسب شهری برداشته که می‌توان به احداث مدرسه ۹ کلاسه برای ارتقای سرانه فضای آموزشی و رفع محرومیت تحصیلی در محله دارسیران، احداث پارک شنه به منظور ارتقای سرانه فضای سبز و توسعه فضای تعامل اجتماعی، پله‌گذاری معابر شیب‌دار برای ارتقای کیفیت جابه‌جایی و ساماندهی سیما و منظر محله و احداث دیوار حائل در محله کمربندی اشاره کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی مریوان با اشاره به آغاز عملیات هدایت فاضلاب تپه موسک گفت:  کار آسفالت شهرک بهاران مریوان نیز که بیش از ۲۵۰ کوچه و معبر را شامل می‌شود توسط این اداره آغاز شده است.

وی از صرف ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در مریوان خبر داد.