شناسهٔ خبر: 94315 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست علمی کاربردی و آموزشی مدیران هسته‌ها و مسوولین گزینش استان‌ها و ادارات و سازمان‌های تابعه وزارتخانه مطرح شد؛

الزامی شدن حضور مسئولان گزینش در شورای سلامت اداری استان‌ها / نیروی انسانی شایسته و فعال می‌تواند در نظام اداری تحول‌ساز باشد

برگزاری نشست علمی کاربردی و آموزشی مسئولان ومدیران گزینش استانها وادارات تابعه وزارت راه وشهرسازی نشست علمی کاربردی و آموزشی مسئولان و مدیران گزینش استان‌ها و ادارات تابعه در خصوص اصلاح فرایند و عملکرد کارگزاران گزینش و هم‌اندیشی در موضوع قانون طرح توسعه گزینش سراسری مدیران و کارگزاران، در ساختمان دادمان و به شکل وبیناری با استان‌های کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست علمی کاربردی و آموزشی مسئولان و مدیران گزینش استان‌ها و ادارات تابعه در خصوص اصلاح فرایند و عملکرد کارگزاران گزینش و هم‌اندیشی در موضوع قانون طرح توسعه گزینش سراسری مدیران و کارگزاران، امروز ۲۵ خرداد در ساختمان دادمان و به شکل وبیناری با استان‌های کشور، برگزار شد و اعضای حاضر در نشست به بحث و تبادل‌نظر در خصوص موضوعات مختلف گزینش، پرداختند.

هاشمی‌نیا مدیرکل هیات مرکزی گزینش در این نشست با اعلام اینکه تغییر و تحولاتی در عضویت هسته‌های گزینش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ایجاد شده است، گفت: در تلاش هستیم تا عضویت مسئولان گزینش استان‌ها در شورای سلامت اداری انجام شود که بخشنامه آن به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. در این راستا مسئولان گزینش استان‌ها در انتصابات و موضوع‌های مدیریتی حاضر خواهند بود.

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: قانون طرح توسعه گزینش سراسری مدیران و کارگزاران در مجلس در حال بررسی است که بر اساس آن سازمان گزینش کشور همچون حراست در مرکز و تاسیس ادارات کل گزینش استان‌ها تشکیل می‌شود.

هاشمی‌نیا با تاکید بر رعایت مفاد سند راهبردی وزارت راه و شهرسازی از سوی اعضا، گفت: چهار هدفِ بهینه‌سازی فرآیندها، چابک‌سازی، افزایش پاسخگویی و تسریع در امور در سند راهبردی تبیین شده است که باید از سوی مسئولان گزینش رعایت شود.

وی ادامه داد: به روز رسانی و از بین بردن نگاه‌های سلیقه‌ای از اهداف اصلی ما در سند راهبردی هیأت مرکزی گزینش وزارتخانه است.

وی گفت: بدون تردید با به کارگیری ابزارهای به روز و معیارهای اسلامی و اخلاقی، نتایج مطلوب، بی‌عیب، عاری از نقص و درعین حال تحقق بهینه و کیفی در راستای بهبود ساختار نیروی انسانی خواهیم گرفت.

هاشمی‌نیا بر شایسته‌سالاری در نظام اداری تاکید کرد و افزود: تسریع در فرآیند مصاحبه و پاسخگویی مناسب به مراجعان مورد تاکید است که باید از سوی اعضای گزینش نسبت به آن اهتمام ویژه انجام بشود.

مدیرکل هیات‌مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی پنج راهبرد این سند را که شامل حفظ استقلال در هیات مرکزی، جانشین‌پروری و کادرسازی، ارتقای دانش و مهارت‌ها، افزایش کارآیی همکاران و افزایش رضایتمندی داوطلبان است از اصلی‌ترین رویکردها در سند راهبردی عنوان کرد و بر کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌بدوی و تجدیدنظر، تاکید کرد.

هاشمی‌نیا اظهار امیدواری کرد تا پرونده گزینشی در کمترین زمان ممکن منجر به صدور رای بشود.

سیدهمایون عباسی مدیر هسته مرکزی گزینش نیز در این نشست از ابلاغ حضور مسئولان گزینش در شورای سلامت اداری و کمیته نیروی انسانی خبر داد و گفت: ارزیابی فصلی از مسئولان گزینش در استان‌ها انجام می‌شود.  

عباسی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با توجه به تلاش این مجموعه در اجرای اسناد بالادستی همچون سند راهبردی هیات مرکزی گزینش کوشیده‌ایم با سرعت هرچه بیشتر همراه با دقت و کار کارشناسی در مدت کوتاهی پرونده‌های این بخش را به روز کنیم .

همچنین در این نشست، رضایی مدیرکل طرح و برنامه هیات‌عالی گزینش ریاست‌جمهوری  و تعدادی از مدیران هسته‌های گزینش تابعه نیز به بیان نقطه‌نظرات خود در خصوص موضوع‌های مطرح در جلسه، پرداختند.