شناسهٔ خبر: 9433 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نظری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تأثیر توافق هسته‌ای بر حمل‌ونقل ریلی/ صنعت ریلی کشور در بسیاری از بخش‌ها در دوره تحریم‌ به خودکفایی رسید

عباس نظری مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن با تشریح تأثیر توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بر حمل‌ونقل ریلی کشور گفت: نگاه جامعه بین‌الملل به استفاده از خطوط ریلی ایران تغییر خواهد کرد.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تأثیر توافق هسته‌ای بر حمل و نقل ریلی کشور گفت: با توجه به اینکه ما از مرز سرخس با کشورهای آسیانه میانه در دو حوزه صادرات و واردات و ترانزیت فعالیت داریم قطعا این توافق می‌تواند موجب گسترش و توسعه روابط در این مرز ریلی شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل شرکت راه‌آهن ادامه داد: جامعه بین الملل محدودیت‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بود بر همین اساس کشورهای همسایه ترجیح می‌دادند که از مسیرها و کریدورهای غیر از ایران سیر خود را انجام دهند ولی با لغو تحریم‌ها شرایط دگرگون خواهد شد و شاهد درخواست حضور کشورهای مختلف در بخش ریلی ایران خواهیم بود.

نظری با یادآوری اینکه ایران پل اصلی کریدور شرق به غرب ریلی به شمار می‌آید٬ اضافه کرد: پس از توافق و لغو تحریم‌ها نگاه دیگری به خطوط ریلی و عبور از ایران خواهد شد.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن ادامه داد: انتقال تکنولوژی٬ خرید واگن٬ لوکوموتیو و سایر ماشین آلات نیز در ایام تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده بود البته تمام این تحریم‌ها باعث خودکفایی و پیشرفت‌های قابل توجه در صنایع ریلی شد اما در عین حال با برداشته شدن تحریم‌ها دراین حوزه نیز می‌توانیم با شرکت‌های بین المللی روابط مثبت و سازنده‌ای داشته باشیم.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل شرکت راه‌آهن برداشته شدن تحریم‌ها را  فرصت ویژه‌ای در تمامی حوزه‌ها دانست و گفت: هرچند که تحریم‌ها در بسیاری از جهات ما را به خودکفایی رساند ولی با برداشته شدن تحریم‌ها گزینه‌ها و فرصت‌های واردات تکنولوژی‌های جدید افزایش می‌یابد./

نظر شما