شناسهٔ خبر: 94443 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت

افزایش ۲۵۶ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حاشیه خزر / ارسال لایحه تشکیل دادگاه دریایی به مجلس شورای اسلامی/ پشتیبانی و مانع‌زدایی از ساخت شناورهای تولید داخل در دستور کار سازمان بنادر

بندر چابهار افزایش ۲۵۶ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حاشیه خزر، ارسال لایحه تشکیل دادگاه دریایی به مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی و مانع‌زدایی از ساخت شناورهای تولید داخل در دستور کار سازمان بنادر از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

۷۰۰هزار تن کالای اساسی آماده خروج از بندر امام(ره)است 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: ۷۰۰هزار تن کالای اساسی آماده خروج از بندر است.

افزایش ۲۵۶ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حاشیه خزر 

ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه دریای خزر (CIS) در سال جاری ۲۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

توسعه شبکه ریلی در داخل محوطه‌های بندری

عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه شبکه ریلی در داخل محوطه‌های بندری و تدوین استاندارد نحوه مقابله با حوادث عملیات بندری نفتی و غیرنفتی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه بندری به منظور رعایت‌های زیست‌محیطی است.

خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب خواهد گرفت

در نشست مشترک نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی با معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور که در بندر شهید رجایی برگزار شد، راهکارهای تسریع در ترخیص کالاهای متروکه مورد بررسی قرار گرفت.

ضرورت سرمایه‌گذارى بیشتر و سریع‌تر بخش خصوصى در بنادر

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذارى بیشتر و سریع‌تر بخش خصوصى در بنادر، گفت: بنادر ایران؛ مى‌توانند زمینه ساز توسعه و تسهیل تولید و صادرات کشور باشند.

لایحه تشکیل دادگاه دریایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد

مدیرکل دفترحقوقی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت تصویب لایحه تشکیل دادگاه دریایی، گفت: این لایحه پس از تصویب در هیات دولت، از طرف رییس جمهور به منظور طی فرآیند طرح و تصویب، برای رییس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی زیرساخت‌های احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

پشتیبانی و مانع‌زدایی از ساخت شناورهای تولید داخل در دستور کار سازمان بنادر 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و‌دریانوردی در نشست کمیته فرعی وجوه اداره شده این سازمان بر پشتیبانی و مانع‌زدایی از ساخت شناورهای تولید داخل تاکید کرد.

ضرورت هم افزایی بنادر ایران و کشورهای همسایه

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بنادر کشور نسبت به گذشته رشد و توسعه خوبی پیدا کرده‌اند، گفت: این روند کافی نیست و برای داشتن بنادری پویا بایستی تمام مجموعه‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند.