شناسهٔ خبر: 94542 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کارنامه ۸ ساله وزارت راه و شهرسازی؛

حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکن ملی شهرهای جدید در دولت دوازدهم عملیاتی و اجرایی شد

افتتاح ٩پروژه شركت عمران در شهر جديد پرند به همراه بازيد از اجراى مسكن ملى و مسكن مهر(2) آمار ارایه شده از سوی شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دولت دوازدهم حاکی از فعال شدن ۱۲۰ هزار واحد مسکن ملی را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس گزارش دفتر معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی برای تولید مستمر مسکن یکی از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته  به ویژه دولت دوازدهم بود. با انتصاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۷ و در دولت دوازدهم، طرح تولید مسکن تحت‌عنوان طرح اقدام ملی مسکن در برنامه اجرایی دولت قرار گرفت. بر همین اساس، در گام نخست احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن کلید خورد که مقرر شد تا ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت‌های فرسوده و با مشارکت مردم و شرکت بازآفرینی شهری ایران و ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای کوچک در همکاری مردم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود.

با این حال بنا بر اعلام رسمی، هم‌اکنون ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور فعال است و وزارت راه و شهرسازی توانست علاوه بر تعهدات خود، برای تولید بیشتر مسکن، برنامه‌ریزی کند.

آمار منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی حاکی از برنامه ریزی برای احداث حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید را دارد. بر همین اساس، در سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی تعداد ۳۵ هزار و ۷۱۴ واحد مسکن ملی، در سال ۹۸ عملیات اجرایی تعداد ۳۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن ملی و در سال ۹۹ عملیات اجرایی تعداد ۵۱ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید آغاز شد که هم‌اکنون در حال تکمیل و مراحل اجرای کار هستند. در مجموع ۱۱۹ هزار و ۹۲۹ واحد مسکن ملی در شهرهای جدید برنامه‌ریزی و آغاز شده است.