به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت عملیات اسکراپ سیل گفت: در این روش علاوه بر هزینه بسیار کمتر از چیپ سیل و میکروسرفیسینگ در جلوگیری از رشد ترک های وسیع در محورها، روسازی بسیار موثرتری در مسیرها انجام می شود.
وی ادامه داد: در این روش همچنین با استفاده از یک جاروی نصب شده در انتهای ماشین قیرپاش، امکان نفوذ قیر به داخل ترک های ریز افزایش یافته و درزگیری ارزان قیمت و بهتری عملیاتی می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۲۶۰ کیلومتر از محورهای استان شامل زاهدان - زابل، خاش - ایرانشهر، زاهدان - خاش و زاهدان - بم به مدت سه ماه توسط پیمانکار بخش خصوصی در قالب این عملیات مهم راهداری ترمیم و بازسازی خواهد شد.