شناسهٔ خبر: 94621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد

۱۰۵ هزارنفر در ۵ مرحله در طرح اقدام ملی مسکن استان فارس ثبت نام کردند

راه و شهرسازی فارس.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از ثبت نام ۲۹ هزار و ١۶٨ نفر درمرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس) ،جعفر زاهدی با بیان این که در مرحله اول این طرح ٩٣۶٧ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از که از این تعداد ۲۹۰۸ نفر تایید صلاحیت شدند، افزود: در مرحله دوم نیز ۳۹ هزار و ۹۳۲ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۸ نفر واجد شرایط بودند.

در مرحله سوم نیز ١۴ هزار و و ٩١٩نفر ثبت نام کرده که از این جمع ۳۴۸۷ نفر تایید نهایی شدند.
به گفته زاهدی در مرحله چهارم نیز ١٢ هزار و ۵١٠ نفر اقدام به نام نویسی کردند که ۱۴۲۹ تن شرایط واگذاری را احراز کرده اند.
وی ادامه داد : هنوز صلاحیت ثبت نام کنندگان مرحله پنجم که مربوط به شهر صدرا وشهر اباده است، بررسی واحراز نشده، اما در مجموع این پنج مرحله جمعاً ۱۰۵ هزار و ٨٩۶ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۱۸ هزار و ۴۶٣ نفر احراز صلاحیت شده و مابقی یا در حال انجام پالایش هستند و یا هنوز شرایطشان احراز نشده است.
وی در مورد شرایط واگذاری مسکن در طرح اقدام ملی اضافه کرد :شرایط واگذاری مسکن در طرح اقدام ملی مسکن عبارتند از :متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین یا واحد مسکونی از اول فروردین سال ٨۴ به بعد باشند.

همچنین از تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۵٧ از هیچ یک از امکانات واگذاری زمین و مسکن از نهادهای عمومی و دولتی استفاده واگذاری زمین و مسکن نکرده باشند، متقاضیان باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشند. زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات مانند چک برگشتی و غیره و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات و همچنین توانایی پرداخت اقساط ماهانه را داشته باشند.