شناسهٔ خبر: 94767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از ۱۳ سال صورت گرفت

صدور سند مالکیت برای ۳۶۰ هکتار از اراضی ملی تحویل شده شهر خاش

رفع تصرف اراضی.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اخذ سند مالکیت برای ۳۶۰ هکتار اراضی ملی در محدوده و حریم شهر خاش پس از ۱۳ سال در تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مرتضی مقدسی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این اراضی ۱۳ سال پیش در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در قالب طرح جامع شهر خاش تصویب شده بود که با پیگیری مجددانه همکاران ما در این معاونت در تیرماه جاری اسناد تک برگی این اراضی در راستای قانون زمین شهری به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی صدور سند برای ۳۶۰ هکتار از اراضی خاش را در راستای توافق میان وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: با سند دار شدن اراضی مذکور هیچ زمین ملی تحویل شده باقی نمانده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را از جمله نتایج صدور این اسناد عنوان کرد.

مقدسی ادامه داد: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی این اداره کل حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه استان  است.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری تثبیت مالکیت و دریافت سند تک‌برگ از جمله اولویت‌های ویژه در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان است که این امر با تعامل و ارتباط موثر و مناسب این معاونت و اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان تحقق‌یافته است.