شناسهٔ خبر: 94832 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و دبیر هیات‌مرکزی گزینش تاکید کرد:

گزینش سالانه و آموزش در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است

نعمت الله ترکی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منشور مشترک گزینش، شورای فرهنگی و حراست در مجموعه بزرگ وزارت راه و شهرسازی تدوین خواهد شد، آموزش مستمر و گزینش سالانه را از برنامه‌های در دستور کار وزارتخانه برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،نعمت‌الله ترکی معاون وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی امروز هشتم تیرماه در مراسم تکریم و معارفه اعضای هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با اشاره به اینکه در طول دوران مسئولیت وی در وزارت راه و شهرسازی بررسی‌های فراوانی در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل، مسکن و ساختمان انجام شد تا از نیروهای کارآمد در بخش‌های مختلف وزارتخانه در حوزه ستادی، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه و همچنین استان‌ها استفاده شود، گفت: در انتخاب کارکنان مجموعه بزرگ وزارت راه و شهرسازی سه معیارِ تخصص و توانمندی، پایبندی به ارزش‌ها و معیار مکتبی، ملاک‌عمل قرار گرفته است که در انتخاب تمامی اعضای هسته گزینش در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌ها تابعه و همچنین استان‌ها به این اصول و معیارها عمل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: اصلاح نیروی انسانی و بهر‌ه‌مندی از نیروهای متخصص و کارشناس از جمله اولویت‌های وزارتخانه است.

دبیر هیات مرکزی گزینش با یادآوری این مطلب که حدود ۸۵ هزار نفر نیروی انسانی در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و استان‌ها در حال فعالیت هستند گفت: بدون تردید با به کارگیری ابزارهای به روز و معیارهای اسلامی و اخلاقی، نتایج مطلوب، بی‌عیب و عاری از نقص در راستای بهبود ساختار نیروی انسانی انجام خواهد شد.

به گفته نماینده وزیر راه و شهرسازی در هیات مرکزی گزینش، با توجه به اهمیت استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند بر اساس سه معیار عنوان شده (تخصص و توانمندی، پایبندی به ارزش‌ها، و معیار مکتبی بودن) برنامه‌ای تنظیم، هدف‌گذاری و شفاف‌سازی شده است تا فعالیت‌ها و انتصاب افراد بر اساس آنها انجام شود.

وی تاکید کرد: به منظور بهره‌مندی از نیروهای انسانی کارآمد و توانمند باید شیوه‌نامه و دستورالعمل انتخاب افراد تدوین شود و انتخاب‌ها بر مبنای دستورالعمل و شیوه ‌نامه انجام بشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید برآموزش نیروهای گزینش خاطرنشان کرد: جذب افراد و ادامه کار داوطلبین  مبتنی بر طی مراحل گزینش است.

وی نظارت سالانه با تکیه بر معیارهای ارزشی را از دیگر برنامه‌های آتی وزارت برشمرد و نگاه حاکم بر گزینش را نگاه آینده‌نگری عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، هاشمی‌نیا مدیرکل هیات مرکزی گزینش ضمن تقدیر و تشکر از کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به نگاه ارزشی و تخصصی محور به فعالیت‌های گزینش،  گفت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و همچنین تاکید وزیر راه و شهرسازی و بر اساس اسناد بالادستی که اهم آن در سند راهبردی این هیات آمده است به روزرسانی معیارها و دوری از نگرش های سلیقه محور در فرایند گزینش ضرورت دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در چهاردهمین نشست هیات مرکزی گزینش ضمن خیرمقدم به اعضای هیات مرکزی و تکریم اعضای سابق هسته گزینش آزمایشگاه در خصوص تحول و تسریع در فرایند گزینش، گفت: این وحدت رویه رخ داده باعث تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های داوطلبین در این شرکت شده است.    

نماینده هیات عالی گزینش در هیات مرکزی  در ادامه این نشست با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشتگان گفت : با توجه به سند راهبردی هیات و راهبری مهندس ترکی دبیر هیات مرکزی گزینش امروزبه سمت انجام امور با سرعت هرچه بیشتر حرکت می‌کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی نمایند سازمان اداری و استخدامی در هیات مرکزی گزینش در پایان این نشست با تاکید ضرورت مستندسازی اقدامات، گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت‌های انجام‌شده در این مدت مستندسازی دانش علمی گزینش متناسب با فناوری‌های نوین می‌تواند راهگشای آیندگان باشد.