شناسهٔ خبر: 94838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون انجام پذیرفت؛

خط‌کشی بیش از ۳۰۰ کیلومتر از جاده های استان ایلام

خط‌کشی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۵ کیلومتر از جاده های  استان خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۵ کیلومتر از جاده های استان خط کشی شده است گفت: خط کشی راه ها از علائم ایمنی محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باند های رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۰ تابلو و علائم ایمنی نصب و ۶۴۱ مورد تعمیرات تابلو و علائم ایمنی انجام شده است افزود: علائم نصب شده این مدت شامل تابلو های ایمنی ، اخباری، انتظامی و مسیرنما بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: در این مدت با هدف ارتقای ایمنی جاده های استان بیش از ۴ کیلومتر نیوجرسی نصب و ۹۱۹ متر تعمیرات گاردریل انجام شده است.

دلخواه در پایان مهمترین دغدغه های اجتماعی در این حوزه را کاهش تعداد سوانح جاده ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن دانست و ادامه داد: تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.