شناسهٔ خبر: 94907 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار:

پیش بینی سه هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ برای پروژه های راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان.jpeg استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت ویژه وزارت راه و شهرسازی به توسعه همه جانبه این استان در امسال سه هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های زیر مجموعه این وزارتخانه در استان در نظر گرفته شده است که نوید جهش مطلوبی را در این بخش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، احمد علی موهبتی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار داشت: اختصاص اعتبار مذکور درحالی است که سال گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تنها سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان برای کل پروژه های استان مصوب شد اما اعتبار مصوب امسال تنها در مجموعه دستگاه‌های عضو وزارت راه و شهرسازی بدون در نظر گرفتن طرح توسعه سواحل مکران و همچنین بخشی از اعتبارات متمرکز دستگاه هاست.

وی ترانزیت و تجارت را مهمترین ظرفیت پیش بینی شده در سند آمایش سرزمین استان ذکر کرد و افزود: با عنایت وزارت راه و شهرسازی به استان روند پیشرفت فیزیکی بخش قابل توجهی از پروژه های این بخش سرعت فزاینده ای به خود گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سفر اواخر تیرماه وزیر راه و شهرسازی به استان و هفته دولت شاهد افتتاح افزون بر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان خواهیم بود، افزود: با عنایت ویژه این وزارتخانه در اسفند سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره برداری رسید و روند توسعه بزرگراه به عنوان یکی از نیازهای مهم استان در حال توسعه قابل توجه است.

موهبتی افتتاح فرودگاه استاندار شده سراوان، طرح های هادی و مسکن روستایی محرومان و پروژه های حاشیه نشینی را از دیگر طرح های مهم در استان عنوان کرد و افزود: ۷۰ هزار واحد مسکونی در حوزه بنیاد مسکن از سیل تا حاشیه نشینی در دست ساخت یا احداث شده است که تنها در این بخش چهار هزار میلیارد تومان اعتبارپیش بینی شده است که اقدامی بی نظیر بشمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: اعتبارات این اداره کل در سال جاری نسبت به سال ۹۸ افزون بر ۲ هزار درصد افزایش داشته است که نشان از عنایت ویژه مسوولان نظام به این خطه از ایران اسلامی است.

 عطاء اله اکبری تصریح کرد: همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان در حوزه عملکردی این اداره کل شاهد افتتاح پل ماشکید و ۱۲ کیلومتر بزرگراه در قطعه یک محور زاهدان- خاش و همچنین کلنگ زنی باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان به طول ۱۴ کیلومتر با مجموع اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی از اختصاص اعتبارات ویژه در امسال به حوزه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: علاوه بر افتتاح و کلنگ زنی سه طرح مذکور این اداره کل در سفر تیرماه جاری وزیر راه و شهرسازی، در هفته دولت نیز ۳۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح و وضعیت پل نهراب به عنوان یکی از مهمترین پل های استان تعیین تکلیف خواهد شد تا گام موثری در مسیراشتغال زایی و افزایش رفاه شهروندان برداشته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و عنایت مسئولان استانی و وزارت راه و شهرسازی در سه ماهه نخست امسال ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های در دست اقدام این اداره کل تامین شده است که شاهد افتتاح و کلنگ زنی آنها در سفر وزیر  و هفته دولت خواهیم بود.

گفتنی است جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی تحت پوشش مجموعه بزرگ راه و شهرسازی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.