شناسهٔ خبر: 94923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در مرداد ۱۴۰۰ / افزایش حوزه (شهرهای) برگزاری آزمون در استان اصفهان

امیر زاغیان اصفهان آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰ در پنج شهر استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، امیر زاغیان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ‌های  ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مردادماه با حضور ۱۵ هزار و ۸۸۲ شرکت کننده در استان اصفهان برگزار می‌شود.  

وی بیان داشت: با توجه به ثبت‌نام صورت گرفته تعداد سه هزار و ۵۸۱ نفر از داوطلبان این آزمون را بانوان و ۱۲ هزار و ۳۰۱ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.  

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فواصل اجتماعی و رفاه حال شرکت کنندگان همچنین با توجه به تعداد داوطلبان در هر شهر، محل برگزاری آزمون از دو شهر به پنج شهر در استان اصفهان افزایش یافت.   

وی با بیان اینکه شهرهای محل برگزاری این آزمون در سطح استان شامل (اصفهان، شاهین‌شهر و میمه، کاشان، لنجان و نجف‌آباد) است اذعان داشت: با توجه به افزایش تعداد مهندسین و درخواست‌ها، آزمون این دوره با بالاترین آمار نسبت به سنوات گذشته در ۲۳ صلاحیت برگزار می‌شود.  

زاغیان تصریح کرد: آزمون چهار صلاحیت (اجرای گود، پی‌و سازه نگهبان)، (صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی) در رشته عمران و (صلاحیت اجرا) در رشته برق و مکانیک، پس از ابلاغ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال ۷۴ برای اولین بار اجرا می‌شوند.   

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اعلام شده آزمون صلاحیت‌های (طراحی، نظارت و اجرا) برای رشته‌های معماری، عمران، برق و مکانیک، آزمون (طراحی و نظارت) برای رشته‌های نقشه‌برداری، ترافیک و شهرسازی، آزمون صلاحیت (اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی) برای رشته عمران و آزمون برای کاردانهای فنی ساختمان، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می‌شود.  

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال گذشته درصد قبولی این آزمون در استان اصفهان ۷.۳۳ درصد بوده و تعداد دارندگان پروانه اشتغال به کار مهندسی تاکنون نیز تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۴ نفر است.