شناسهٔ خبر: 94937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۸۰۰ خودروی سنگین در معاینات فنی خوزستان مردود شدند

مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین استان تهران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان از مردود شدن بیش از ۲۸۰۰ خودروی سنگین و نیمه سنگین در معاینات فنی خوزستان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( راهداری خوزستان)،  غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار کرد: سالانه میلیاردها تومان برای نگهداری و ساخت راه‌های استان خوزستان هزینه می‌شود اما اضافه تناژ حمل‌شده توسط کامیون‌ها، به جاده‌های استان خسارت وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه اضافه تناژ حمل‌شده توسط کامیون‌ها باعث از بین رفتن روکش آسفالت محورها می‌شود، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۵۵۵ تن اضافه بار حمل‌شده توسط ۱۷۹ کامیون شناسایی شد که این میزان، رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تمام معادن در سطح استان خوزستان موظف به داشتن باسکول هستند و باید با معادن فاقد باسکول برخورد جدی شود و از حمل بارها آن‌ها جلوگیری به عمل آید.
بهرامی‌نیا با اشاره به صدور ۹ هزار و ۲۰۱ پروانه عبور بارهای ترافیکی در بهار امسال تصریح کرد: میزان صدور عبور بارهای ترافیکی در استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.
وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری، ۱۸ هزار و ۲۴۱ مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان خوزستان انجام شد که ۱۵ هزار و ۴۰۸ خودرو در بررسی‌های انجام شده برگه معاینه فنی را دریافت کردند و ۲ هزار و ۸۳۳ خودرو نیز مردود شدند.