شناسهٔ خبر: 94941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان تهران خبر داد

عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۲۰کیلومتر از آزادراه تهران - ساوه کلید خورد

روکش آسفالت آزاد راه تهران -ساوه معاون راهداری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر ازباند رفت به سمت ساوه با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال در استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) ،  عادل مصدقی با اعلام این خبر بیان داشت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت در حد فاصل عوارضی اول تا عوارضی دوم با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال در راستای استای ارتقاء ایمنی و رفاه مطلوب کاربران جاده ای در حال انجام می باشد.

معاون راهداری اداره کلراه داری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اظهار داشت : آزاد راه تهران –ساوه بدلیل اینکه جز یکی از طرحهای راهداری محوری ۱۰ کریدور اصلی کشور میباشد و بیش از ۱۵۰ هزار وسائط نقلیه اعم از سبک و سنگین بر مسیر این محور تردد میکنند از اهمیت خاصی و ویژه ای برخوردار است 

مصدقی با اشاره به فراهم کردن طرح های لازم برای انجام و اجرای روکش آسفالت افزود: در این محور ۲۳۰۰۰ مترمربع لکه گیری و ۱۳ کیلومتر بازیافت گرم در باند تهران – ساوه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شده است .

وی ادامه داد: یکی از وظایف این اداره کل ایمن سازی و دسترسی آسان مسافران و کاربران جاده ای برای تردد در مسیرهای منتهی به نقاط مختلف استان است که در همین راستا عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور تهران- ساوه  به عنوان یکی از مسیرهای پر تردد امروز اقدام شد.

معاون راهداری اداره کلراه داری و حمل و نقل جاده ای استان تهران تصریح کرد: جاده قدیم تهران – ساوه یکی از جاده های ترانزیتی و شریانی جنوب تهران محسوب می شود که بار ترافیکی خودروهای سنگین و همچنین بار ترافیکی شهر جدید پرند و همچنین استان مرکزی از این مسیر عبور می کند که با انجام پروژه های مهم راهداری تلاش در فراهم ساختن وایجاد شرایط مطلوب برای کاهش بار ترافیکی در سطح استان هستیم .

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی عوامل راهداری تصریح کرد :فعالیت های راهداری جاری اعم از پاکسازی محورها ، مرمت نیوجرسی ها، تعویض گاردریل های تصادفی، رنگ آمیزی حفاظ ها ، ریزش برداری و غیره در سطح راههای استان تهران جهت عبور و مروری ایمن در حال اجرا میب اشد .