شناسهٔ خبر: 94943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار مازندران صورت پذیرفت؛

بهره برداری از عملیات تعریض محور شهید داداش نیا شهرستان بابل

افتتاحیه عملیات اجرایی تعریض و آسفالت محور شهید داداش نیا " خشرودپی" شهرستان بابل به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۲۵ میلیارد ریال با حضور استاندار مازندران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این آیین بهره برداری پروژه مذکور عنوان کرد: جاده‌های مازندران محور توسعه همه جانبه استان بوده، از این رو تعريض و ارتقای ایمنی جاده‌ها از دغدغه‌های استان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: محورهای مواصلاتی مازندران در شمار شریان‌های مهم کشور قرار دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت حفظ و ایمنی راه‌های ارتباطی در استان انجام گرفته است.

احمد حسین‌زادگان ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب و تاثیرگذار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال گذشته، خاطر نشان ساخت: مازندران از جمله استان‌های مهم در زمینه تردد مسافران و جابه‌جایی کالا از طریق بنادر بوده، از این رو می‌بایست علاوه بر اقدامات راهداری فعالیت‌های حوزه حمل‌و‌نقل نیز با جدیت و نظارت دقیق تر انجام پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در این آیین بهره برداری تعریض محور یاد شده گفت: محور مذکور به طول ۱۲ کیلومتر بوده که عملیات تعریض فاز اول محور به طول ۱۰کیلومتر درسالهای گذشته در دستور کار قرار گرفته و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: فاز دوم پروژه به طول ۲ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در خصوص ایمن سازی محور مذکور در منطقه سه راهی قصاب کلا گفت: اقداماتی از قبیل نصب نیوجرسی ، اجرای روشنایی نقطه ای ، نصب چراغ چشمک زن، خط کشی، آسفالت، اجرای شیار های لرزاننده و .... توسط این اداره کل انجام گردید.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ، مقدار۱۲۰۶ کیلومتر مربوط به شهرستان بابل است.