شناسهٔ خبر: 9508 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رحیمیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

توافق هسته‌ای می‌تواند موجب رقابت بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به پروژه‌های حمل و نقل ایران شود

مقداد رحیمیان در همایش ارائه تجربیات در واگذاری آزادراهها به بخش خصوصی مدیرکل مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی درباره تأثیر توافق هسته‌ای بر جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های خارجی در حمل و نقل گفت: این مسئله می‌تواند موجب جدیت‌ و رقابت بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به پروژه‌های حمل و نقل ایران شود.

مقداد رحیمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق گفته کارشناسان و متخصصان اقتصاد توافق هسته‌ای تأثیر ملموسی در کوتاه مدت نخواهد داشت ولی انتظارات مثبتی در بازارها به وجود می‌آورد که همین مسئله می‌تواند موجب جدیت‌ و رقابت بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به پروژه‌های حمل و نقل ایران شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند بابی برای حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه در بخش حمل و نقل ایران باشد٬ ادامه داد: در حال حاضر تأثیر توافق هسته‌ای در بازارهای آنی مثل بازار سکه و ارز مشاهده می‌شود و کاهش قیمت در این بازارها می‌تواند موجب سوق سرمایه‌ها به بازارهای اصلی و تولید شود.

وی افزود: البته سرمایه‌گذارن خارجی ابتدا به سراغ بازارهای شفاف و کم خطر مثل بورس می‌آیند و ما برای جذب سرمایه‌ها باید قوانین داخلی را اطلاع‌رسانی کنیم تا بخش خارجی با اطلاع از وضعیت تقنینی به سمت حوزه راه و شهرسازی آید.

رحیمیان از دیگر اقدامات مهم برای جذب سرمایه‌‌های خارجی را نهادسازی و ایجاد صندوق توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها برشمرد و یادآور شد: باید بانک‌های صنعت و معدن و توسعه صادرات پوشش اعتباری و تأمین سرمایه‌ای در بخش حمل و نقل ایجاد کنند تا سرمایه‌گذار خارجی به سمت پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی جذب شود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با یادآوری عدم وجود مؤسسات اعتبارسنجی در حوزه حمل و نقل گفت: به دلیل همین خلأ است که سرمایه‌‌گذار خارجی ترجیح می‌دهد به سمت بازارهایی در حوزه نفت یا بورس برود البته ما نمی‌گوییم که سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها پر خطر است ولی از دید سرمایه‌گذار خارجی چنین نگاهی وجود دارد که نیاز به اقداماتی در این بخش  است./

نظر شما