شناسهٔ خبر: 95121 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

آغاز مجدد احداث بهسازی و آسفالت باند دوم محور ترانزیتی تهران-قم

جاده سازی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز مجدد دوباره احداث، بهسازی و آسفالت باند دوم محور قدیم تهران-قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: ۵۰ کیلومتر از مسیر جاده تهران – قم  در استان تهران قرار دارد که در ۲۰ کیلومتر آن در منطقه (کهریزک-حسن آباد ) در سنوات گذشته بهسازی انجام شده و به بهره برداری رسیده است و ۳۰ کیلومتر باقیمانده موضوع پروژه جدید اداره کل است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، عملیات اجرایی احداث ۳۰ کیلومتر از محور ترانزیتی مذکور که احداث آن نقش بارزی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در این مسیر مهم دارد از منطقه حسن آباد تا گردنه نعلبندان در هفته جاری آغاز شد. طبق پیش بینی‌های اولیه ۱۸ ماه برای پایان دادن به عملیات اجرایی این پروژه زمان اجرا در نظر گرفته شده است.

محبت‌خواه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و توان اجرایی پیمانکار مربوطه و معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در صورت تحقق منابع مالی آمادگی تسریع در عملیات اجرایی توسط این اداره کل وجود داشته که اجرای این پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.