شناسهٔ خبر: 95263 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت

علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذارى در بنادر ایران/ رشد ۱۸ درصدی سوخت رسانی به کشتی‌ها از بندر خلیج فارس در سه ماه نخست امسال/ افزایش صددرصدی تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار

بندر چابهار علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذارى در بنادر ایران، ضرورت ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای سرمایه گذاران بندری و دریایی، از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

خارجى‌ها علاقمند به سرمایه‌گذارى در بنادر ایران هستند

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران گفت: براى حرکت در مسیر پیشرفت نیازمند، سرمایه‌گذارى داخلى و خارجى در حوزه دریایى و بندرى هستیم.

افزایش صددرصدی تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر چابهار را تکذیب می‌کنم، گفت: در بنادر چابهار تمام پروتکل‌ها به دقت اجرا می‌شود.

 ضرورت ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای سرمایه گذاران بندری و دریایی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه حداکثری دولت به حوزه دریایی و بندری به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: مجلس شورای اسلامی؛ از هیچ کمکی در راستای توسعه ظرفیت‌های دریایی و بندری دریغ نمی‌کند.

ضرورت افزایش سرعت جابجایی و ترخیص کالا در بنادر

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران احیای توافق برجام، عملیاتی شدن قراداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین و نقدینگی بازار سرمایه را ۳ فرصت ویژه برای رونق حداکثری بنادر کشور عنوان کرد.

بندر چابهار در آینده به بندر تجاری قدرتمند تبدیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد و حفظ یکپارچگی در مناطق مرزی و مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: بندر چابهار در آینده به بندر تجاری قدرتمند تبدیل می‌شود.

رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان طی سه ماهه سال ابتدایی سال خبر داد.

۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تن آخرین موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا پایان ۱۲ تیرماه سال جاری را اعلام کرد و گفت: ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۳۷ تن کالای اساسی در ۱۱ بندر کشور موجود است.

رشد ۱۸ درصدی سوخت رسانی به کشتی‌ها از بندر خلیج فارس در سه ماه نخست امسال

طی سه ماه نخست سال جاری، حدود ۸ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۱۸ تن سوخت رسانی صورت گرفته است که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.