شناسهٔ خبر: 95311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماه گذشته صورت پذیرفت؛

افزایش ۲۱ درصدی تردد در خراسان جنوبی

تردد - خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی تردد، در طول سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسای(خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی تردد، در طول سه ماهه نخست امسال  خبر داد و عنوان کرد: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده­‌های ترافیک عبوری، متوسط تردد روزانه سه ماهه ابتدای سال گذشته، ۱۵۱۲ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده است که این فاکتور در سه ماهه ابتدای امسال  به بیش از  ۱۸۰۰ وسیله نقلیه رسیده که افزایش بیش از ۲۱ درصد را نشان می­‌دهد.

همچنین نتایج برگرفته از سامانه­‌های هوشمند این مرکز ساعات اوج سفرهای فصل بهار را غالباً در بازه ۱۸ تا ۲۰ نشان می­‌دهد، در همین زمینه از ابتدای بهار بیش از یک میلیون و ۲۷۷ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که بطور میانگین حدود ۳۵ درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده­‌ای به خود اختصاص داده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در ادامه گفت: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان از ابتدای بهار به ترتیب با مبدأ استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان، و بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان نیز به مقاصد همین استان‌ها بوده است.

جلال زاده با اشاره به اینکه افزایش حوادث جاده‌­ای از نوع واژگونی نیز معضل دیگری در ترددهای استانی است، که غالباً به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه، برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکارهای سودمند در کاهش تصادفات به شمار می‌آید.

وی اظهار امیدواری کرد: اعمال قانون رانندگان متخلف بصورت هوشمند بوسیله بیش از ۶۰ سامانه­‌ی ثبت تخلف سرعت این مرکز (در سه ماهه ابتدای امسال بیش از ۵۳ هزار مورد بوده است)، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده‌­ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می­‌گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌­ای در محورهای استان باشیم.