شناسهٔ خبر: 95336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی راه و شهرسازی استان اصفهان

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حوزه مهندسی و ساخت اعتبار در نظر گرفته شده در سال ۱۳۹۹ نسبت به یک سال پیش از آن حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته که عمده مبلغ این اعتبارات، جذب و در راه اجرای پروژه‌ها هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در میان انبوه مشکلاتی که طرح‌های عمرانی با آن رو به رو است، کمبود اعتبار و عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، همواره یکی از مشکلات عمده بشمار می‌آید.   

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات و پیشگیری از عدم جذب این منابع مالی به کار بستیم اذعان داشت: در دو سال اخیر تقریبا توانستیم در جذب اعتبارات عمرانی نسبت به پیش‌بینی‌های بودجه‌ای موفق عمل کنیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در راستای سیاست‌های دولت و پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص تسریع در تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار و مهم، این اداره‌کل نسبت به پیگیری اعتبارات متناسب با برنامه ها اقدام کرد که منجر به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات ملی و استانی شد و نتیجه آن سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌های این اداره‌کل بود.  

وی با اشاره به اینکه همواره سهم عمده اعتبارات این اداره کل به هزینه‌های مرتبط با حوزه ساخت و پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، راهسازی و ایمن‌سازی اختصاص دارد عنوان کرد: این اعتبارات در دو محل بودجه استانی و ملی پیش‌بینی می‌شوند.  

قاری‌قرآن افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در سال ۱۳۹۹ برای این حوزه از نظر استانی ۱۸ درصد و از لحاظ ملی ۱۲۲ درصد نسبت به یکسال پیش از آن، افزایش داشته است.  

وی ادامه داد: با پیگیری و تلاش‌های بعمل آمده، عمده مبلغ این اعتبارات، جذب و در راه اجرای پروژه‌ها هزینه شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: اگر چه این سال‌ها برای ایران با تحریم، تقلیل منابع مالی و مقابله با ویروس کرونا همراه بود اما هیچ یک از این موارد نتوانست بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این اداره کل را متوقف کند. و با تلاش و همت متخصصان حوزه‌های مختلف توانستیم گام‌های پیشرفت پروژه‌های عمرانی را استوارتر برداریم.