شناسهٔ خبر: 95339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهار پروژه عمرانی فعال در شهرستان آران و بیدگل

جاده اران وبیدگل / ابوزید اباد سرپرست راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل ضمن بیان آخرین وضعیت طرح‌های این شهرستان در حوزه‌های کاری مختلف از فعال بودن چهار پروژه راهسازی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، امیرحسین عصارزاده سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در خصوص پروژه‌های فعال این شهرستان در حوزه‌های مختلف کاری تشریح کرد: پروژه کنارگذر شهرستان آران‌و‌بیدگل به طول ۴۳ کیلومتر یکی از پروژه‌های فعال این شهرستان است که ۲۹ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.  

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای بخش تکمیل شده این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است، اذعان داشت: طراحی ۱۴ کیلومتر با قیمانده از این پروژه انجام و در کمیسیون‌های مربوطه تاییدیه‌های لازم اخذ شده است و به لطف خدا در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد مرحله مناقصه می‌شود.  

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل افزود: اعتباری که در امسال برای مجموع ۱۴ کیلومتر جاده مواصلاتی و هشت تقاطع غیرهمسطح برای این پروژه در نظر گرفته شده مبلغ ۲۵ میلیارد تومان است.  

وی با بیان اینکه در بخش کویرات دو پروژه راهسازی داریم عنوان کرد: پروژه ابوزیدآباد یکی از این پروژه‌ها است که به طول سه کیلومتر بوده و تا مرحله بیس پیشرفته است و انشالله قصد داریم آسفالت آن را نیز انجام دهیم.  

عصارزاده از دیگر طرح‌های بخش کویرات به پروژه قاسم‌آباد- حسین‌آباد اشاره کرد و گفت: مرحله بیس این پروژه انجام شده است و پیگیر هستیم تا جهت روکش راه، قیر مورد نیاز از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شود و پروژه اتمام یابد.  

وی در خصوص وضعیت پروژه جاده آران و بیدگل به ورامین توضیح داد: ۴۰ کیلومتر از این جاده در محدوده شهرستان آران و بیدگل است که پل‌ها، سازه و خاکریزی ۲۱ کیلومتر آن اجرا شده و ۲۰ کیلومتر هم ترانشه‌برداری و خاکبرداری شده است.  

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در خصوص طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: حدود یکهزار نفر متقاضی استفاده از این طرح بودند و اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۵۰ نفر ضمن تکمیل و تحویل مدارک، آماده عقد قرارداد و افتتاح حساب هستند.  

وی افزود: برای اجرای این طرح درخواست الحاق به محدوده ۱۴.۵ هکتار از اراضی را داشته ایم که به لطف خدا کمیته کار آن برگزار شده و چندین مرحله در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است و به زودی پس از الحاق، این اراضی جهت ساخت و ساز پروژه‌های اقدام ملی مسکن در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده می‌شود.  

عصارزاده با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان، سه خانه دارای بافت با ارزش تاریخی وجود دارد اظهار کرد: تعمیر، نوسازی و بهسازی یکی از این خانه‌ها انجام پذیرفته و برای احیای دو خانه دیگر در صدد هستیم در قالب قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاران اقدامات لازم انجام شود. همچنین طی انعقاد قراردادهایی با شهرداری این شهرستان، بهسازی و نوسازی معابر بافت فرسوده در حال اجرا است.