شناسهٔ خبر: 95346 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود؛

بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ۱۰۶۰ میلیاردریال اعتبار

مرکز هنری ملارد در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اعتبار ۱۰۶۰ میلیاردتومان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، برخی از پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ملارد با اعتبار ۱۰۶۰ شنبه ۲۶ تیرماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، بهره‌برداری و آغاز می‌شود.

در مراسم بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، از مجتمع فرهنگی و هنری ملارد با هزینه ۱۱۰ میلیاردتومان ازمحل اعتبارات عمرانی- استانی که در سال‌های ۹۹ و امسال احداث و تکمیل شده است و برای ۱۰۰ نفر اشتغال‌‌زایی ایجاد کرده است، بهره‌برداری می‌شود. همچنین مجتمع فرهنگی هنری نسیم‌شهر که توسط اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در دست تکمیل است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. برای مجتمع فرهنگی-هنری نسیم‌شهر تاکنون ۷۰ میلیاردریال هزینه شده که برای تکمیل به رقمی بالغ بر ۴۰ میلیاردریال نیازمند است. پیشرفت فیزیکی پروژه هم‌اکنون ۷۰ درصد است و در صورت تامین هزینه مورد نیاز تا پایان هفته دولت برای امسال تکمیل خواهد شد.

مجتمع فرهنگی هنری شهری ری نیز در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی و تجهیز کارگاه خواهد شد. مجتمع فرهنگی هنری شهر ری امسال آغاز شده است و هزینه اجرای این پروژه ۱۷۶ میلیارد ریال است که پیش‌بینی شده برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند. بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مجتمع فرهنگی هنری قدس از دیگر پروژه‌هایی است که در برنامه امروز بهره برداری می شود. این پروژه از محل اعتبارات عمرانی-استانی تامین هزینه شده است و هزینه اجرای آن نیز ۴۰ میلیاردریال است. پروژه در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده و هم اکنون در دست بهره‌برداری است.

همچنین بهره برداری از پروژه‌های سایت مسکن مهر صفادشت با اعتبار ۹۹ میلیاردریال شامل مدرسه ۱۵ کلاسه فاز ۳ مسکن ری، سالن ورزش مسکن مهر در زمینی به مساحت ۱۸۹۰ مترمربع در همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با شهرداری صفادشت انجام می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه، کتابخانه، فرهنگسرا و سرای‌محله، درمانگاه و سالن ورزشی با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای مراسم بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های استان برنامه‌ریزی شده است. این پروژه در همکاری مشترک با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شهرداری صفادشت انجام می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعتبار پروژه‌های آماده بهره‌برداری ۱۹۰ میلیاردریال و اعتبار پروژه‌های شروع عملیات اجرایی ۸۷۰ میلیارد ریال است.