شناسهٔ خبر: 95403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام خواهد شد؛

احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی جنوب استان کرمان

مهندس رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها در حاشیه راه‌های مواصلاتی جنوب استان با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شوند که نقش تاثیرگذاری در ارائه خدمات مطلوب حوزه حمل و نقل خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)، حمید رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خبر داد و گفت: مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در حاشیه راه‌های مواصلاتی جنوب استان با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شوند که نقش تاثیرگذاری در ارائه خدمات مطلوب حوزه حمل و نقل خواهند داشت.

رضایی افزود: هم اکنون ۸ مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره برداری و فعال در حوزه این اداره کل وجود دارد که در هفته دولت امسال۲ مجتمع دیگر هم افتتاح و به بهره برداری می رسد که جمع مجتمع های خدماتی رفاهی فعال در جنوب کرمان به ۱۰ مجتمع خواهد رسید.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر با هدف کمک و ترغیب سرمایه گذاران عملیات اجرایی زیرساخت‌های این مجتمع ها شامل آسفالت رمپ‌های دسترسی و نصب تابلو‌های اطلاع رسانی جاده‌ای تا حد توان با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به حجم راه‌های تحت پوشش جنوب استان و مولفه‌های تامین کننده ایمنی راه‌ها که نقش بارز و پررنگی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، افزود: مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی با همین رویکرد از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده که شامل کاربری‌های داخلی از جمله جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران،کارواش،اتاق مادر و کودک،اغذیه و غرفه‌های خدماتی متنوع است.

وی همچنین بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به اتمام عملیات اجرایی آسفالت رمپ ورودی و خروجی مجتمع خدماتی-رفاهی در محور جیرفت _بلوک _فاریاب با هدف ایجاد بستری امن برای تردد وسائل نقلیه در ورودی و خروجی این مجتمع در دست اجرا است.

 رضایی خاطرنشان کرد: با احداث هر مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در جنوب کرمان برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود که در حال حاضر محتمع های جنوب کرمان برای ۱۲۰ نفر شغل دائمی پایدار ایجاد کرده است.