شناسهٔ خبر: 95680 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت

آغاز مجدد پروازهای اتریشی به تهران/ راه اندازی پروازهای جديد داخلی و خارجی در فرودگاه لامرد/ افزايش محسوس شاخص‌های فرودگاهی کشور در بهار ۱۴۰۰/آماده شدن فرودگاه سقز برای پرواز

هواپیما اتریشی آغاز مجدد پروازهای اتریشی به تهران، راه اندازی پروازهای جديد داخلی و خارجی در فرودگاه لامرد، افزايش محسوس شاخص‌های فرودگاهی کشور در بهار ۱۴۰۰ و آماده شدن فرودگاه سقز برای پرواز از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تاخیر در روند تحویل «دریم‌لاینرها»

در مدتی کوتاه، دو امریه صلاحیت پروازی برای وارسی دو محصول مختلف شرکت هواپیماسازی بویینگ صادر شده است، اتفاقی که دستکم برای چهارمین بار در سال جاری میلادی رخ می‌دهد.

اجرای چندين پروژه زيرساختی در فرودگاه‌های سيستان و بلوچستان طی ماه‌های اخير 

مديرکل فرودگاه‌هاي سيستان و بلوچستان از اجرای چندين پروژه مهم و بزرگ در فرودگاه‌های خاش، زاهدان، ايرانشهر، زابل و سراوان طی ماه‌های اخير با وجود محدوديت‌های مالی و بحران کرونا خبر داد.

آغاز مجدد پروازهای اتریشی به تهران 

هواپیمایی اتریشی پروازهای وین-تهران-وین خود را از سر گرفت.

 راه اندازی پروازهای جديد داخلی و خارجی در فرودگاه لامرد

مدير فرودگاه لامرد از اختصاص ۱۵۰ ميليارد ریال اعتبار از محل سرمايه‌گذاری بخش خصوصی برای آغاز ساخت CIP (جايگاه تشريفات) فرودگاه خبر داد.

بهار ۱۴۰۰ و افزايش محسوس شاخص‌های فرودگاهی کشور 

رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از افزايش چشمگير نشست و برخاست، اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پذيرش بار در فرودگاه‌های کشور طی بهار ۱۴۰۰ نسبت به سه ماه نخست سال گذشته خبر داد.

راه اندازی ایستگاه RCAG  در مجاورت سایت رادار جبالبارز 

با تلاش متخصصان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، ایستگاه جدید ارتباط کلامی از راه دور (RCAG) در مجاورت سایت رادار جبالبارز جیرفت راه اندازی شد.

فروش بليت هواپيما خارج از جدول نرخی آبان ماه ۱۳۹۹ غيرقانونی است 

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه ای به شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت هواپیما خارج از جدول نرخی آبان ۱۳۹۹ را غیرقانونی اعلام کرد.

فرودگاه سقز برای پرواز آماده می‌شود

نخستین پرواز آزمايشی فلایت چک همزمان با پايان عمليات اجرايي احداث سطوح پروازي و ترمینال مسافری در فرودگاه سقز انجام شد.