شناسهٔ خبر: 95733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط راه و شهرسازی صورت می پذیرد؛

تامین ۳۰ درصد از هزینه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر تیران

سعید کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: ۳۰ درصد از هزینه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر تیران توسط راه و شهرسازی تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی مسکن‌مهر شهر تیران اظهار کرد: ۳۰ درصد از هزینه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر این شهر توسط راه و شهرسازی تامین شده است.  

وی افزود: از دیگر اقداماتی که در کنار ساخت مسکن‌مهر انجام پذیرفت، ساخت پروژه‌های روبنایی شامل مسجد، مدرسه و کلانتری در شهر تیران بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه پروژه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر در قالب سه گروه (مدارس، کلانتری و سایر خدمات) تقسیم شده، گفت: افزایش امنیت و ارائه خدمات عمومی در مجاورت سایت‌های مسکن‌مهر از جمله اولویت‌های اصلی راه و شهرسازی است.  

وی با اشاره به اختصاص زمین دولتی به وسعت بیش از چهار هزار و ۷۵۰ متر مربع برای ساخت مسجد این منطقه، بیان کرد: مساحت طرح زیربنایی آن دو هزار متر مربع پیش‌بینی شده که در فاز اول ۴۰۰ متر مربع آن در دستور کار قرار گرفته است.  

کاشفی اذعان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بر اساس برنامه، برای ساخت و ساز ۳۰۰ متر مربع از مسجد، ۳۰ درصد اعتبار را مساعدت کرده و مابقی نیز توسط دیگر نهادها و خیرین تامین می‌شود.  

وی با بیان اینکه احداث مدرسه با ظرفیت ۹ کلاس درس نیز برای مسکن‌مهر تیران پیش‌بینی شده است عنوان کرد: زمین آن به قیمت دولتی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و با اختصاص اعتبار ۳۰ درصد نیز عملیات ساخت و ساز آن آغاز می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به موضوع امنیت و ضرورت احداث کلانتری در شهرک‌های مسکن‌مهر گفت: برای این اقدام نیز زمینی به مساحت یکهزار و ۳۰۰ مترمربع پیش‌بینی و اعتبار ۳۰ درصد ساخت ۳۰۰ متر مربعی این پروژه نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تامین می‌شود.  

وی با بیان اینکه احداث مسکن مهر در شهر تیران و رضوانشهر انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین واحد مسکن در تیران قرار گرفته و طرح مسکن ملی نیز در مجاورت آن است لذا به همین دلیل تامین امکانات زیربنایی بسیار مورد توجه بوده است.  

کاشفی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰۰واحد مسکونی مسکن‌مهر تیران و کرون در سه سایت احداث شده است.