شناسهٔ خبر: 95776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز راههای اصفهان در اولویت اداره کل راه و شهرسازی

اصفهان شیراز مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به منظور ارتقای کيفيت ايمنی راه،  نقاط حادثه‌خیز در سطح استان اولویت‌بندی شده و در حال اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی با سرعت و کیفیت مناسب هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی استان اظهار کرد: به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای  و جلوگیری از خسارات جانی و مالی، بهسازی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در اولویت کاری قرار دارد.  

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل از ابتدای تاريخ بشر، نقشی اساسی در شکل‌دهی جوامع انسانی و توسعه اقتصادی آن‌ها ايفا نموده است اذعان داشت: امروز نیز شريان‌های ارتباطی، زيربنای اقتصاد هر کشوری را تشکيل می‌دهند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: توسعه پايدار، حمل و نقل سريع و ايمن نيز همانند ساير ابعاد زندگی بشر هنگامی تبلور پيدا می‌کند که به صورت نظام‌مند و بر اساس منطق علمی پايه ريزی شده باشد.  

وی افزود: موضوع تامين تردد ايمن در سطح شبکه راههای درون شهری و برون شهري يکي از اصول اساسی حاکم بر مهندسی راه، ترافيک و برنامه‌ريزی حمل و نقل است. چرا که عدم وجود ايمنی، به خصوص در جاده‌های برون شهری، باعث بروز حوادث ناگواری می‌شود که معمولا با کشته يا زخمی شدن انسان‌ها همراه است.   

قاری‌قرآن گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بهره‌گیری از متخصصان واجد شرايط و دارای صلاحيت به منظور ارتقاء کيفيت ايمنی فيزيکی راه، مشکلات و نواقص آن را شناسایی می کند و با اولویت‌بندی این نقاط در حال اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.   

وی افزود: در همین راستا امسال در سطح استان اصفهان جمعاً ۳۳ پروژه عمرانی حوزه مهندسی و ساخت در حال اجرا بوده که از این تعداد ۲۲ پروژه مربوط به احداث و بهسازی، ۱۰ پروژه تقاطع غیرهمسطح و پل  و یک پروژه ساخت تونل است.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه افتاح و بهره‌برداری این پروژه‌ها، افزایش ۱۲۰ کیلومتر راه به مجموعه راههای استان اصفهان را در پی دارد گفت: ارزش مالی پروژه های سال جاری مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.  

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ نیز ۲۱ پروژه راهسازی با ارزش مالی یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در مجموع معادل  ۲۰۵.۵ کیلومتر راه در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. که از این تعداد، ۱۳ پروژه مربوط به طرح‌های احداث و بهسازی راهها و هفت پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح و ساخت پل بوده است.