شناسهٔ خبر: 95843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال صورت گرفت؛

ثبت ۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل

جلسه.شورای اداری.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت : از ابتدای امسال ۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، کلیم اله وثوقی که در جلسه شورای اداری راهداری استان سخن می گفت اظهار داشت: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.
عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: بیشترین تردد ۴ ماه گذشته به ترتیب در محورهای اردبیل آستارا – اردبیل نیر و اردبیل مغان ثبت شده است.
دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه ۵ درصد کل تردد استان مربوط به سرعت غیرمجاز است تصریح کرد: میانگین سرعت متوسط استان در مدت یاده شده ۷۱ کیلومتر بر ساعت است.
عضو شورای ترافیک استان اردبیل از فعالیت ۱۴۸ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت : هوشمندسازی جاده های استان از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است.
وثوقی از تلاش های شبانه روزی راهداران در اجرای طرح راهداری محوری قدردانی کرد و افزود: این طرح مهم  با ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ نفر نیروی راهداری در حال اجراست و تا پایان مردادماه با قوت ادامه پیدا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در قالب این طرح راهداران تلاش می‌کنند تا در کنار اقدامات مناسب‌سازی راه‌ها، نسبت به ترمیم و اصلاح حریم جاده‌ها، نصب گاردریل، علائم هشداردهنده، نصب علائم انتظامی و اخطاری ، همچنین خط‌کشی محورها، رنگ آمیزی پایه تابلو و علائم، رفع مشکلات سیستم روشنائی، لکه‌گیری و رفع چاله اقدام کنند.
وی با تاکید بر انجام نظارت های مستمر در خصوص اقدامات و عملکرد شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر خاطرنشان کرد: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل است.
دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل فعالیت ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا ،مسافر و بین المللی در استان را یادآور شد و افزود: در ۴ ماه گذشته یک میلیون و ۳۵۲ هزارتن کالا و حدود ۵۰۰ هزار نفر مسافر از استان جابجا شده است.
عضو شورای اداری استان اردبیل با قدردانی از تلاش های رانندگان سخت کوش در حوزه کالا و مسافر استان گفت: ۱۴ هزارو ۳۰۰ نفر راننده پرتلاش شبانه روز در این دو حوزه مهم به مردم عزیز خدمت می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از صدور ۲۳۸ رای در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها وناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر در ۴ ماه گذشته  خبر داد و تصریح کرد: عدم پرداخت کرایه رانندگان،عدم اخذ بارنامه،عدم رعایت ضوابط ایمنی،شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ،توقف اتوبوس ها در میادین،واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها عنوان کرد.
وثوقی از مردم،رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.
وی با اشاره به از سرگیری تردد مسافران با اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: اولین ورود و خروج اتوبوس حامل مسافران آذری از پایانه مرزی بیله‌سوار به مقصد نخجوان و باکو با انجام تست‌های کرونا انجام شد و در مدت یاد شده ۶۰۰ نفر مسافر از این پایانه به مقصد نخجوان باکو تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سالجاری بیش از ۱۶۰ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقازصادر شده است.
وثوقی با اشاره به شیوع ویروس  منحوس کرونا خاطرنشان کرد: کلیه دستورالعمل های لازم به شرکت های حمل ونقل کالا،مسافر و پایانه مرزی بیله سوار ابلاغ شده و نظارت ویژه ای نیز بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.
تاکید بر مدیریت منابع،خدمت رسانی جهادی به مردم،تقویت نیروی حقوقی،فنی،عمرانی و بدنه کارشناسی و نظارت مستمر بر عملکرد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی از دیگر سخنان مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل در این جلسه بود.