شناسهٔ خبر: 95873 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

عدم تحقق اهداف آزاد سازی حمل‌ونقل هوایی/ توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون ۱۲ فرودگاه کشور/آغاز تدوين طرح جامع فرودگاه آيت الله جمی آبادان/ افزایش پروازهای هفتگی"هما" به مقصد پاریس

هواپيما هما عدم تحقق اهداف آزاد سازی حمل‌ونقل هوایی، توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون ۱۲ فرودگاه کشور و افزایش پروازهای هفتگی"هما" به مقصد پاریس از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

عدم تحقق اهداف آزاد سازی حمل‌ونقل هوایی

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محقق نشدن اهداف مدنظر از آزاد سازی نرخ حمل و نقل هوایی، هرگونه افزایش نرخ بلیت غیر قانونی است.

توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون ۱۲ فرودگاه کشور

توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون ۱۲ فرودگاه کشور و احداث ۶ ترمینال فرودگاهی جدید از جمله اقداماتی است که در ۲ سال اخیر در دوره تصدی محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

خدمات هواشناسی هوانوردی ۲۴ ساعته است

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه خدمات هواشناسی هوانوردی ۲۴ ساعته است، گفت: اگر این خدمات برای یک ساعت قطع شود، هیچ پروازی در کشور انجام نمی‌شود.

بسته شدن فرودگاه‌های استان تهران در ۱۴ مردادماه به مدت دوساعت و نيم 

سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری از بسته شدن ۲.۳۰ ساعته فرودگاه‌های استان تهران در روز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ خبر داد.

آغاز تدوين طرح جامع فرودگاه آيت الله جمی آبادان 

با تشکيل جلسه‌ای با حضور مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، همچنين مدير فرودگاه آبادان و کارشناسان شرکت مشاور کلات راه پارس تدوين طرح جامع فرودگاه آيت الله جمی آبادان آغاز شد.

افزایش پروازهای هفتگی"هما" به مقصد پاریس 

پروازهای هفتگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به پاریس افزایش می‌یابد.