شناسهٔ خبر: 95916 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پیشرفت ۷۰ درصدی آزادراه منجیل-رودبار/ احداث، تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه/ آغاز واکسیناسیون متولیان بخش حمل‌ونقل درون و برون‌شهری/ اتمام تونل البرز درمنطقه ۲ آزادراه تهران-شمال

ساخت آزادراه پیشرفت ۷۰ درصدی آزادراه منجیل-رودبار، احداث، تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، آغاز واکسیناسیون متولیان بخش حمل‌ونقل درون و برون‌شهری و اتمام تونل البرز درمنطقه ۲ آزادراه تهران-شمال از مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیشرفت ۷۰ درصدی آزادراه منجیل-رودبار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی آزادراه منجیل-رودبار از افتتاح این مسیر در آینده نزدیک خبر داد.

در اولویت قرار داشتن چهارخطه کردن مسیر اردبیل - سرچم و اتصال به شبکه بزرگراهی و آزاد راهی کشور

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: چهار خطه کردن مسیر اردبیل سرچم به عنوان راه اصلی ارتباط مردم اردبیل به شبکه بزرگراهی و آزاد راهی کشور در اولویت کاری قرار دارد.

باند دوم بزرگراه لردگان به خوزستان طی ۳ سال به اتمام خواهد رسید

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم طرح باند دوم بزرگراه لردگان به خوزستان طی ۳ سال به اتمام خواهد رسید.

بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه احداث، تکمیل و بهره‌برداری شد 

در دوران وزارت محمد اسلامی بیش از یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه شامل بیش از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه و یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، احداث، تکمیل و بهره‌برداری شد.

احداث و بهره برداری نزدیک به ۳۳۰۰ کیلومتر انواع راه در استان فارس 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در استان طی ۸ سال ۳۲۸۰ کیلومتر از انواع راهها احداث و به بهره برداری رسیده است.

آغاز واکسیناسیون متولیان بخش حمل‌ونقل درون و برون‌شهری 

رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از انجام هماهنگی ها برای آغاز واکسیناسیون بخش حمل و نقل درون و برون شهرسازی در همکاری وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور خبر داد.

اتمام تونل البرز درمنطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با توان داخل

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از بهره‌برداری پنج پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد به طول۳۱۵کیلومتر تا پایان سال خبر داد.

اخذ عوارض از آزادراه تهران-شمال صرف محرومیت‌زدایی می‌شود 

رییس بنیاد مستضعفان اتمام تونل البرز در قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال در همکاری بنیاد و وزارت راه را گام مهم دولت برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته، ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض گرفتیم که بخش مهمی از آن صرف مناطق محروم می‌شود.