شناسهٔ خبر: 95929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی کالا در سیستان و بلوچستان

کنترل و نظارت بر حمل و نقل کالا و مسافر در سیستان و بلوچستان رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۳۶۰ تن کالا با ۸۳ هزار و ۱۸۱ سفر باری در ۴ ماه نخست امسال توسط ناوگان باری در این استان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی در تناژ کالا و ۸ درصدی درتعداد سفر را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( سیستان و بلوچستان) محمد یاسین احمدیان رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۶۹ شرکت حمل ‌و نقل داخلی شمال استان کالاهای این مدت را جابه جا کرده‌اند، اظهار داشت: فرآورده های نفتی، سیمان و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می دهند.

وی افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا با تلاش فعالان عرصه حمل کالا در استان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکنون خللی در جابه جایی کالاهای مصرفی و اساسی مردم به وجود نیامده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صدور ۱۱۱ فقره کارت هوشمند رانندگان و ۴۰ فقره کارت هوشمند ناوگان باری در ۴ ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای کالا و مسافر به صورت غیر حضوری تمدید می‌شود.

محمد یاسین احمدیان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر  ۶۹  شرکت  حمل و  نقل داخلی  فعال  کالا ، ۸ هزار و ۴۶۲ نفر راننده, ۶ هزار و ۳۲۴ ناوگان باری, ۳ پایانه بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می کنند.