شناسهٔ خبر: 95935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط راه و شهرسازی استان صورت پذیرفت؛

اخذ ۲۹ هزار سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی در فارس

مهندس زاهدی-مدیر کل راه و شهرسازی فارس1.JPG مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ۲۹ هزار سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی طی ۸ سال گذشته توسط این اداره کل اخذ شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، جعفر زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی فارس از اخذ ۲۹ هزار سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی طی ۸ سال گذشته توسط این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: صدور سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی بنام دولت جمهوری اسلامی ایران مانع از سوء استفاده ها و همچنین زمین خواری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: این اداره کل حساسیت خاصی در خصوص حفاظت و حراست از اموال بیت المال به خرج می دهد تا جلوی دست درازی به بیت المال گرفته شود و حفاظت و حراست از اراضی دولتی و ملی یکی از وظایف اصلی راه و شهرسازی است.

 زاهدی افزود : یکی از مهمترین راه های حفاظت از بیت المال مستند کردن اموال دولتی و اراضی و ساختمانهای دولتی است.

وی در خصوص ۲۹ هزار سند اخذ شده متذکر شد: این اسناد مربوط به زمینها و ساختمانهایی بود که یا فاقد سند بوده اند و یا سند دفترچه ای داشته اند که تبدیل به سند تک برگ کاداستری شده اند و همین مهم باعث شده تا بسیاری از سودجویان و زمینخواران نتوانند به اهداف شوم خود برسند .

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطر نشان ساخت؛ از دیگر موضوعات مهم و اساسی دیگر در این ۸ سال رفع تصرف اراضی که مالکیت آنها به نام دولت بوده ولی توسط افراد سودجو تصرف شده و در ۸ سال گذشته توانستیم ۲۹ میلیون متر مربع از این اراضی تصرف شده را رفع تصرف و به بیت المال بازگردانیم.