شناسهٔ خبر: 95985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تا کنون صورت گرفت؛

رشد ۴۱ درصدی سفرهای برون شهری استان کرمانشاه

کرمانشاه- کرمی مدیر کل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش سفرهای ناوگان مسافری استان برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها، موسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش سفرهای ناوگان مسافری استان برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها، موسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر انجام شده است و شرکت ها موظفند کلیه ناوگان خود را قبل از حرکت مورد بازدید فنی قرار داده و علاوه بر این، تجهیز تمامی اتوبوس ها، مینی بوس ها و سواری کرایه های بین شهری به لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و توزیع اقلام بهداشتی الزامی شده است.

کرمی ادامه داد: در چهار ماهه امسال ۱۲۲ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه انجام شده که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد بیشتر شده است.

وی سهم اتوبوس ها از این تعداد سفر را ۱۵ هزار سفر، سهم مینی بوس ها را ۲۴ هزار سفر و سهم خودروهای سورای را ۸۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سفرهای اتوبوسی ۳۲ درصد، سفرهای مینی بوسی ۳۱ درصد و سفر با سواری ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تعداد مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در چهار ماهه امسال را نیز ۸۳۳ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد از سال گذشته ۲۱ درصد بیشتر بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۰۱ هزار نفر توسط اتوبوس، ۳۹۱ هزار نفر توسط مینی بوسی و ۲۴۰ هزار نفر توسط سواری جابجا شدند.

وی بیشترین رشد جابجایی مسافر را مربوط به مینی بوس ها به میزان ۳۰ درصد دانست و اضافه کرد: جابجایی مسافر با اتوبوس های برون شهری کرمانشاه ۱۸ درصد و جابجایی توسط خودروهای سواری ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.