شناسهٔ خبر: 96065 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

رقابت ۴۷ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان استان تهران / آزمون ورود به حرفه مهندسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

آزمون نظام قم مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ مرداد در ۳۰ نقطه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خبر داد.

خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان با رقابت ۲۷۶ هزار نفر در کشور طی روزهای چهارشنبه، پنچشنبه و جمعه ۱۳ تا ۱۵ مرداد در نوبت صبح برگزار می‌شود که از این میزان ۴۷ هزار نفر مربوط به استان تهران هستند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ادامه داد: از ۴۷ هزار نفر شرکت کننده استان تهران ۸۴ درصد مربوط به شهر تهران۱۶درصد مربوط به شهرستان دماوند، شهریار، اسلامشهر، ری و ورامین هستند.

محبت‌خواه با اشاره به افزایش تعداد بانوان مهندس شرکت کننده در آزمون ورود به حرفه مهندسان، اعلام کرد: در آزمون پایان هفته ۲۷ درصد شرکت کنندگان زن و ۷۳ درصد مرد هستند.

وی تعداد محل‌های برگزاری آزمون را ۳۰ مرکز عنوان کرد و یادآور شد: ارائه پرینت کارت شناسایی آزمون، کارت عضویت سازمان استان یا کارت شناسایی معتبر عکس دار به جلسه ضروری است، استفاده از کتاب و جزوه در آزمون مجاز بوده اما امانت گرفتن کتاب ممنوع است. همچنین به همراه داشتن هر نوع وسیله هوشمند یا الکترونیک نیز در محل آزمون ممنوع است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی به داوطلبان توصیه کرد: ماسک، الکل و زیر انداز جهت کتاب ها با خودشان همراه داشته باشند و حداقل یک ساعت قبل از امتحان در محل آزمون حاضر شوند تا با رعایت فاصله‌گذاری ورود به محل آزمون انجام شود و ازدحام ایجاد نشود.

وی تعداد بالای متقاضیان ورود به حرفه مهندسان استان تهران را سرمایه انسانی بزرگ نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در همکاری با یکدیگر برگزارکننده این آزمون در ۳۰ نقطه از تهران و شهرستان های استان تهران هستند و در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده است.