شناسهٔ خبر: 96081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان:

معارض بودن شرکت نفت در اجرای پروژه ها قابل قبول نیست

استاندار خوزستان استاندار خوزستان عدم همکاری شرکت نفت در اجرای پروژه ها را غیر قابل قبول دانست و گفت: وزارت نفت باید تابع اصول باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، قاسم سلیمانی دشتکی در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: معارض بودن شرکت نفت در پروژه های اجرایی از جمله پروژه های حوزه راه، قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه وزارت نفت باید تابع اصول باشد، افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات استان به دلیل مداخله نفت، قابل حل نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: نفت باید در خدمت رفاه استان و مردم باشد و وقتی پروژه ای با ارزیابی های ایمنی قابل اجراست، نباید مانع آن شود.

۲۰ کیلومتر نیوجرسی، نیاز جاده اربعین در خوزستان

همچنین در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: این اداره کل در حوزه ساخت، تنها متولی ساخت جاده های روستایی است و هیچ پروژه جدیدی در این حوزه تعرف نشده و هدف ما تکمیل پروژه های موجود می باشد.

غلامعباس بهرامی نیا افزود: دلیل اینکه برخی محورهای استان فاقد نیوجرسی هستند این است که در سیل ۹۸ برای جلوگیری از ورود آب در مناطق مختلف استان، حدود ۵ میلیارد تومان نیوجرسی از محورهایی که درگیر نبودن به این مناطق منتقل شد.

وی با بیان اینکه هزینه این نیوجرسی ها پرداخت نشد، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار ، تنها امکان جاگزینی این نیوجرسی ها وجود دارد و نمی توان نیوجرسی جدید در محورها خریداری و جانمایی کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یادآور شد: جاده اربعین در استان نیازمند ۲۰ کیلومتر نیوجرسی است و باید تأمین اعتبار شود.