شناسهٔ خبر: 96130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان در سیستان و بلوچستان آغاز شد 

آزمون.jpg مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: آزمون های ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ در استان از امروز چهارشنبه ۱۳ مردادماه هم زمان با سراسر کشور با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی آغاز شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت اظهار داشت: در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷، سه هزار و ۹۶۳ نفر از متقاضیان استان در هفت رشته معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت ، اجرا ، طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان و ارزیابی و طرح و اجرای بهسازی )تاسیسات مکانیکی (طراحی ، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی (طراحی ، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و همچنین رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی ، نقشه‌برداری، تاسیسات مکانیکی و برقی نیز به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ در حال رقابت هستند.
وی با بیان اینکه این آزمون به طور همزمان با سراسر کشور از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه در حال برگزاری است، افزود: از مجموع شرکت کنندگان در این آزمون سه هزار و ۱۴۸ نفر را آقایان و ۸۱۵ نفر را بانوان تشکیل می دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فواصل اجتماعی و رفاه حال شرکت کنندگان همچنین با توجه به تعداد داوطلبان این آزمون در سه شهرستان زاهدان، ایرانشهر و چابهار در حال برگزاریست.
اکبری تاکید کرد: حد نصاب قبولی در تمامی آزمونها کسب حداقل ۵۰ درصد نمره کل و حد نصاب قبولی آزمون کارشناسی ماده ۲۷ کسب حداکثر ۷۰ درصد نمره کل است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک موردنیاز پروانه اشتغال به کار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.